Miről szól a legújabb „kétállami megoldás” terve?

Az Iron Dome (Vaskupola) amerikai finanszírozásáról szóló közelmúltbeli dráma csak mellékszála volt az Andy Levin képviselő által az 1987-es terrorizmusellenes törvényhez benyújtott módosító javaslatának, amely gyakorlatilag az Izrael elleni palesztin terrorizmust támogatná – írja Jonathan S. Tobin az Israel Hayom oldalán.

Miután a képviselőház elsöprő többséggel jóváhagyta a Vaskupola-programra vonatkozó kiegészítő költségvetési törvényt, Nancy Pelosi házelnöktől kezdve a Biden-féle Fehér Házon át Naftali Bennett miniszterelnökig és Jáir Lapid külügyminiszterig mindenki gyorsan kijelentette, hogy Washingtonban mindkét párt támogatja, hogy az amerikai-izraeli szövetség olyan erős legyen, mint valaha.

Sajnos már a törvényjavaslat elfogadása előtt is egyértelmű volt, hogy ennek éppen az ellenkezője a helyzet.

A politikai spektrum baloldali széléről származó nyolc képviselőházi tag a Vaskupola finanszírozása ellen szavazott, két társuk pedig „jelenléti” szavazatot adott le.

Az intézkedés csak azért került szavazásra a múlt héten, mert napokkal korábban ugyanezek a képviselőházi tagok megakadályozták, hogy a Vaskupola program kiegészítő finanszírozása bekerüljön egy általános költségvetési határozatba. Azzal, hogy a törvényhozók előbb meghiúsították, majd ellenezték egy olyan közös izraeli-amerikai rendszer finanszírozását, amely teljes mértékben védelmi célokat szolgál, és csak azért működik, hogy megakadályozza az izraeli civilek válogatás nélküli rakétatámadások által elkövetett önkényes gyilkosságait,

azt mondták, hogy támogatják a palesztinokat az Izrael elleni terrorháborújukban.

Marie Newman, Andre Carson, Hank Johnson, Cori Bush, Alexandria Ocasio-Cortez, Rashida Tlaib, Ilhan Omar, Jesus Garcia, Raul Grijalva, Ayanna Presley és republikánus képviselőtársuk, Thomas Massey azért ellenezték a Vaskupola finanszírozási csomagját, mert támogatják a Hamász, a Fatah, az Iszlám Dzsihád és a Hezbollah testvéreik által Izrael népe ellen vívott terrorháborút.

Külön törvényjavaslatban került a Vaskupola-rendszer finanszírozása az amerikai képviselőház elé

A Demokrata Párt progresszív képviselői azt ígérték, hogy a teljes védelmi kiadást magába foglaló törvényjavaslatot elutasítják, ha a Vaskupola finanszírozása benne marad.

Azért nem akarják finanszírozni a Vaskupolát, mert azt akarják, hogy Izrael veszítsen a terroristákkal szemben.

De minden dráma ellenére, amit az „Osztag” tagjai a Vaskupola törvényjavaslat körül produkáltak, mutatványuk csak mellékes volt. A fő Izrael-ellenes, értsd pro-palesztin terrorista akció máshol zajlott.

Néhány órával azelőtt, hogy a képviselőház szavazott volna a Vaskupola kiegészítő finanszírozásáról, Andy Levin képviselő, egy progresszív michigani zsidó törvényhozó, aki a Vaskupola kiegészítő finanszírozása mellett szavazott, benyújtotta saját, a palesztinokkal és Izraellel kapcsolatos törvényjavaslatát.

Levin törvényjavaslata pedig sokkal veszélyesebb Izraelre és az amerikai-izraeli kapcsolatokra, mint progresszív törvényhozótársai „nem” szavazata a Vaskupolára.

Levin törvényjavaslatának, amelyet 24 másik képviselő (közülük hét szintén zsidó) is támogat, fő célja az Izrael elleni palesztin terrorháború támogatása, miközben egy sor Izrael-ellenes politikát fogad el.

Levin törvényjavaslata tartalmazza az 1987. évi terrorizmusellenes törvény módosítását, amely a PFSZ-t terrorista szervezetként definiálja, és megtiltja, hogy irodákat nyisson az Egyesült Államokban, vagy támogatást kapjon az Egyesült Államoktól mindaddig, amíg a szervezet és tagszervezetei terrorizmussal foglalkoznak. Levin törvényjavaslata úgy módosítaná a törvényt, hogy a kormányzatnak felhatalmazást adjon arra, hogy engedélyezze a PFSZ washingtoni irodájának megnyitását és pénzeszközök átutalását a PFSZ/Palesztin Hatóságnak, még akkor is, ha a PFSZ és tagcsoportjai továbbra is részt vesznek a terrorizmusban.

Levin törvényjavaslata lehetővé teszi a kormány számára, hogy megkerülje a törvényt egyszerűen azzal, hogy kijelenti, hogy a PFSZ washingtoni irodájának megnyitása és a PFSZ/Palesztin Hatóság finanszírozása szükséges a „diplomácia” előmozdításához.

Míg a 2018-as Taylor Force Act megtiltja az Egyesült Államoknak, hogy addig támogassa a PFSZ-t, amíg az fizetést ad a terroristáknak és családtagjaiknak, Levin törvényjavaslata lehetővé tenné a kormány számára, hogy közvetlenül a PFSZ-nek utaljon át pénzeszközöket, még akkor is, ha a fenti finanszírozás továbbra is fennáll. Levin törvényjavaslata felhatalmazza az államtitkárt, hogy engedélyezze az ilyen finanszírozást egyszerűen azzal a kijelentéssel, hogy a Palesztin Hatóság „megreformálja” fizetési apparátusát. Amint arról a Palesztin Médiafigyelő múlt héten beszámolt, a Palesztin Hatóság már most úgy véli, hogy az amerikai finanszírozást vissza fogják állítani annak ellenére, hogy a Palesztin Hatóság költségvetésének közel 10 százaléka a terroristák és családtagjaik fizetésére megy el.

Egy magas rangú Palesztin Hatóság-tisztviselő szerint az amerikai finanszírozás visszaállítása „csupán szemantikai probléma”. Levin törvényjavaslata biztosítja a finanszírozás visszaállításához szükséges szemantikai trükköt.

A palesztin terrorizmus közvetlen támogatása mellett Levin törvényjavaslata több olyan rendelkezést is tartalmaz, amelyek célja Izrael aláásása és gyengítése, miközben ugyanezt teszi az amerikai-izraeli szövetséggel. A Levin-féle törvényjavaslat megtiltja Izraelnek, hogy az Egyesült Államoktól kapott fegyvereket Júdeában, Szamáriában, Gázában és az egyesített Jeruzsálemben önvédelemre használja. Emellett olyan módon diszkriminálja Izraelt, amely legitimálja a zsidó állam elleni antiszemita bojkott-, szankció- és elidegenítési (BDS) kampányt. A Levin-féle törvényjavaslat megtiltja Izraelnek, hogy a Júdeából, Szamariából és Gázából származó árukat „Made in Israel” jelöléssel lássa el. Ehelyett Izraelnek minden ilyen árut úgy kellene megjelölnie, hogy az „Ciszjordániában/Gázában készült”. Izrael tudományos, mezőgazdasági és egyéb együttműködési megállapodásai az Egyesült Államokkal csak azokra a területekre vonatkoznának, amelyeket Izrael 1949-ben ellenőrzött. Az ezeken a területeken kívüli izraeli intézményeket és állampolgárokat bojkottálnák.

Levin törvényjavaslata megköveteli azt is, hogy a kormányzat törölje Mike Pompeo, volt külügyminiszter 2019-es megállapítását, miszerint a Júdea és Szamaria területén lévő izraeli közösségek nem illegálisak, és a Júdea és Szamaria területén lévő összes izraeli közösséget illegálisnak minősítse. Az 1967 óta Jeruzsálemben épült izraeli városrészek szintén illegálisnak minősülnének, csakúgy, mint a Júdeában, Szamáriában és Jeruzsálemben lévő illegális palesztin építkezésekre vonatkozó építési törvények betartatására irányuló izraeli intézkedések.

Levin palesztinbarát terror-törvényjavaslatának legjelentősebb aspektusa vitathatatlanul az a név, amelyet adott neki. Levin a leendő szövetségi törvényét „A kétállami megoldásról szóló törvénynek” nevezte el.

Levin döntése, hogy ezt a kifejezést használja a palesztin terrort támogató, Izraelt aláásó törvényjavaslatának reklámozására, két fontos dolgot árul el nekünk. Először is, megmutatja, hogy a progresszívek valójában miről beszélnek, amikor kijelentik, hogy támogatják a „kétállami megoldást”.

Levin törvényjavaslata nem említi a „békefolyamatot”. A Levin-féle törvényjavaslat csak kétszer említi az izraeli-palesztin békét, mellékesen utalva az Izrael és a palesztin állam közötti „békés kapcsolatokra”, amelyek létrehozásához Levin ragaszkodik.

A törvényjavaslat nem határozza meg, hogy a palesztinoknak és Izraelnek tárgyalások útján kell megoldaniuk konfliktusukat. Az, hogy a béketárgyalások újraindulnak-e vagy sem, Levin és társszponzorai számára teljesen lényegtelen. Ehelyett Levin törvényjavaslata meghatározza, hogy az Egyesült Államoknak milyen eszközökkel kell kényszerítenie Izraelt arra, hogy megadja magát a palesztin terrorháborúnak.

Mivel a törvényjavaslat célja az, hogy az Egyesült Államok felhatalmazza a PFSZ-t és a Palesztin Hatóságot, miközben azok támogatják, finanszírozzák, végrehajtják és dicsőítik az Izrael elleni terrortámadásokat, magától értetődik, hogy Levin és társtámogatói nem bánják, sőt jutalmazni akarják az Izrael elleni palesztin terrorháborút.

Még a baloldali Sarah Silverman is elítéli a progresszív demokratákat a Vaskupola-ellenességük miatt

Igaz, a komikus általában messzemenőkig egyetért az Izrael-ellenes demokrata képviselőkkel.

Amikor tehát az olyan progresszív demokrata törvényhozók, mint Levin és 24 társszponzora kifejezik támogatásukat a „kétállami megoldás” mellett, nem azt mondják, hogy a palesztin és Izrael közötti konfliktus békés megoldását akarják. Számukra a „kétállami megoldás” az Izrael elleni palesztin terrorháború támogatásának kódja.

Ezzel elérkeztünk Levin „kétállami megoldásról szóló törvényének” második tanulságához. Amikor az izraeliek és Izrael támogatói a „kétállami megoldás” támogatását hirdetik, egy bizonyos elméleti képet tartanak szem előtt. Az ő elképzelésük szerint a „kétállami megoldás” a Palesztina és Izrael közötti konfliktus békés megoldásának módja. A „kétállami megoldás” értelmében Izrael kivonul Júdea és Szamaria nagy részeiből – de általában nem az egész területről, mivel Júdea és Szamaria jelentős részei vagy létfontosságúak Izrael fizikai túlélése szempontjából, vagy olyan nagy izraeli lakossági központokat tartalmaznak, amelyeket a legtöbb „kétállami” támogató Izrael állam szerves részének tekint.

Ami Jeruzsálemet illeti, az elméleti „kétállami megoldás” támogatói úgy vélik, hogy a végső békerendezés során Izrael szimbolikus engedményeket tenne Jeruzsálemben, például átadná a szuverenitást Abu Dis felett, amely egy palesztin falu Jeruzsálem városhatárain belül, de a város biztonsági határán kívül. Ezen túlmenően azonban Izrael 3000 éves fővárosa maradna.

A „kétállami megoldás” elméleti koncepciója azon az elképzelésen alapul, hogy amikor a palesztin állam létrejön azokon a területeken, ahonnan Izrael kivonul, akkor ez az állam békében lesz Izraellel. Hivatalos békeszerződést fog aláírni a zsidó állammal, amelyben hivatalosan elismeri annak létjogosultságát.

A probléma ezzel az elméleti koncepcióval az, hogy a palesztinok ellenzik. Az elmúlt száz évben a palesztinok elutasították a „kétállami megoldás” minden olyan koncepcióját, amely nem csupán eszköz a zsidó állam felszámolására irányuló változatlan céljuk előmozdítására. És még mindig ellenzik.

Küzdelem a zsidó identitás fennmaradásáért Amerikában

A Covid járvány alatt megnövekedett az elszakadó zsidók száma. Megy a küzdelem Amerikában azért, hogy a zsidó fiatalok fenntartsák zsidó identitásukat.

Két héttel ezelőtt a veterán palesztin közvélemény-kutató, Khalil Shikaki egy új palesztin közvélemény-kutatást tett közzé, amelyből kiderült, hogy a palesztinok 62 százaléka ellenzi a „kétállami megoldást”, noha azzal, hogy Shikaki nem definiálta a fogalmat, hagyta, hogy a válaszadói úgy határozzák meg a „kétállami megoldást”, ahogyan csak akarják.

Másrészt 54 százalék támogatja a „fegyveres ellenállást” – vagyis a terrorizmust – Izrael ellen.

Az 1920-as évek óta a palesztinok kijelentették és tetteikkel demonstrálták, hogy számukra a palesztin állam létrehozása Jeruzsálemben, Júdeában és Szamáriában (Gázával együtt) azt jelenti, hogy etnikailag megtisztítják ezeket a területeket minden zsidó jelenléttől, és – ahogyan Gázában tették az elmúlt 16 évben – előretolt bázisként használják őket az Izrael többi része elleni háború folytatásához.

Az arab izraeli zavargók és pogromisták, valamint a Palesztin Hatóság és a Hamász közötti operatív együttműködés a legutóbbi, májusi harcok során nem volt véletlen. A Hamász és a PFSZ/Palesztin Hatóság szemszögéből nézve az izraeli arabok teljes jogú partnerek egy olyan háborúban, amely csak akkor ér véget, ha Izrael megszűnik létezni.

Röviden, a palesztinok számára a „kétállami megoldás” nem eszköz sem a béke, sem a palesztin államiság eléréséhez. Ez egy eszköz arra, hogy továbblépjenek az Izrael megsemmisítésére irányuló háború következő szakaszába. Shikaki felmérése azt mutatta, hogy a palesztinok véleménye ma sem más, mint 1920-ban, 1947-ben, 1967-ben vagy 1993-ban.

Eljött az idő, hogy felismerjük e tények jelentőségét, és cselekedjünk aszerint. A demokraták nagy többsége, akik megszavazták a Vaskupola finanszírozását, nem bizonyította, hogy az Izrael iránti kétpárti támogatás olyan erős, mint valaha.

Azt bizonyították, hogy a demokraták többsége nem hajlandó nyilvánosan támogatni az Izrael elleni palesztin terrorizmust.

És itt jön a képbe Levin törvényjavaslata. Nem az a célja, hogy előmozdítsa a kétállami megoldás izraeli elképzelését.

Az a célja, hogy ő és kollégái fügefalevelet kapjanak, amely mögé bújhatnak, miközben a kétállami megoldás palesztin változatát terjesztik elő. Ezért a törvényjavaslat legalizálja a palesztin terroristák amerikai támogatását, és aláássa Izrael biztonságát és az Egyesült Államokhoz fűződő kapcsolatait.

Izrael és Egyesült Államokbeli támogatóinak felelőssége, hogy feltárják az igazságot. A palesztinok és egyre több progresszív támogatójuk számára a „kétállami megoldás” nem a béke elérésének eszköze. Inkább csak egy eufemizmus a palesztin terrorháború támogatására. Az izraelieknek és az Izrael-párti amerikaiaknak meg kell érteniük, hogy a mai politikai légkörben, amikor a palesztinok és progresszív támogatóik a „kétállami megoldást” elfogadják, nem az Izrael és a palesztinok közötti békés együttélés kilátásait próbálják előmozdítani. Ők a palesztin terrorizmust támogatják és Izrael megsemmisítését szorgalmazzák.

Milyen lesz a harmadik világháború?

A „2034: A következő világháború regénye” című új geopolitikai thriller egy fiktív, de nagyon is hihető történetet mesél el arról, hogyan keveredhet bele az Egyesült Államok a harmadik világháborúba.