Légi-taxit teszteltek Izraelben

A nemzeti drónprojekt újabb kísérleti hétbe lépett, amely egyidejűleg zajlik az ország több pontján. A projektet több kormányzati szerv támogatja a Közlekedési Minisztérium, az Innovációs Hatóság, az Ayalon Routes és a Polgári Légiközlekedési Hatóság vezetésével – írja Arutz 7.

Az izraeli nemzeti drónprojekt első szakasza 2019 és 2022 között zajlott, és a kisméretű drónok repülésére összpontosított.

A mostani fázis célja a teherbíró súlyok és hatótávolságok növelése, hogy a jövőben nagyobb terhek mellett emberi utasok is repülhessenek.

Emellett a demonstrációk részeként egy „égi utak rendszerét” is kiépítik, amely lehetővé teszi, hogy nagyszámú drón és más légi jármű egyszerre legyen a levegőben különböző felhasználási célokra, többek között egészségügyi, kiskereskedelmi, biztonsági és egyéb célokra.

A drónprojekt foglalkozik a légtér szabályozásával és a közhasznú autonóm eszközök repülésére szolgáló szabályozási infrastruktúrák kiépítésével is. Az elmúlt három évben több mint 19 000 bevetést hajtottak végre városi és vidéki területek felett. Az elkövetkező két évben a projektben részt vevő cégek továbbra is havonta egy héten át folytatnak drónrepüléseket. A repüléseket irányított légtérben, nagy távolságokra, akár 150 kilométeres távolságra is végrehajtják majd, miközben nehezebb terheket, köztük embereket is szállítanak.

A projekt 2019 óta működik, és most, a 2023 januárjában kezdődött második fázis részeként több mint 60 millió sékelt fektetnek be két év alatt, amelynek során nagyszámú drón tesztrepüléseire kerül sor.

A projekt célja, hogy a legújabb technológia, szabályozás és infrastruktúra segítségével támogassák Izrael ökoszisztémáját.

A kormány azt is reméli, hogy az autópályák zsúfoltságát enyhíti, optimalizálja a kereskedelmi és tömegközlekedést, és versenyelőnyt teremt az izraeli drónos cégek számára, lehetővé téve számukra a globális piacra való betörést.

A héten tartott bemutató és tesztrepülések részeként 11 drónvállalat és támogató cég komplex kísérleteket hajtott végre annak érdekében, hogy elősegítse az Izraelben való működőképességet.

Az eVTOL az elmúlt héten egy repülésszimulációt tartott, bemutatva, hogy a következő jövőben képes lesz nehéz rakományt szállítani és embereket hosszú távokon átrepülni.

A Cando Drones bemutatta az EHANG innovatív EH-216-os repülőgépét, amely akár 220 kilogrammot is képes szállítani és mintegy 30 kilométeres távolságra repülni.

Az AIR cég az Izraelben gyártott AIR ZERO drónját repítette, amely akár két utast és 250 kilogramm összsúlyt is képes szállítani akár 160 kilométeres távolságra.

A Downwind vállalat a leghosszabb, mintegy 29 kilométeres repülést hajtotta végre, hogy repülési útvonalat nyisson a haderai Hillel Yaffe kórház és a haifai Rambam orvosi központ között.

Bemutatkozott Izrael új drón-tengeralattjárója

A BlueWhale-t titkos hírszerzési műveletekre tervezték.