Jövőre érkeznek a várva várt légi utántöltő repülőgépek.
Az izraeli légierő jövőre megkapja az első KC-46A légi utántöltő repülőgépeket, amelyek segíteni fogják az IDF nagy távolságban végrehajtott bevetéseit.
Légi utántöltő repülőgépeket kap Izrael
A KC-46-os repülőgép 11 830 km-es hatótávolsággal és mintegy 94 tonna üzemanyag-szállító kapacitással rendelkezik, és több mint 64 különböző típusú repülőgépet tud utántölteni.
Mivel az izraeli légierő továbbra is tervez a jövőben nagytávolságban végrehajtani küldetéseket az ellenséges fenyegetések ellen. Ezek fogják majd váltani az izraeli légierő Re’em Boeing 707 tanker-flottáját.
Az első két KC-46A utántöltő repülőgép jövőre érkezik Izraelbe, további két repülőgép pedig egy későbbi időpontban.
Kulcsfontosságú modernizáció
Izrael a Boeingtől rendelte meg a repülőgépeket egy körülbelül 930 millió dollár értékű, az amerikai kormánnyal kötött megállapodás keretében, amely lehetővé teszi az izraeli légierő számára, hogy legfeljebb nyolc tankert vásároljon a Boeing 707-es légi utántöltő repülőgépeinek pótlására, amelyek közül sok már több mint 60 éves.
Ezek a repülőgépek stratégiai eszközök, amelyekre szükség van az olyan országokban, mint Irán és Jemen végrehajtott csapásokhoz, és kritikus szerepet játszottak már a 12 napos háborúban is, több száz légi utántöltést hajtva végre ellenséges terület felett.
Izrael Re’em repülőgépeinek flottája, amelynek létszáma titkos, korábbi polgári repülőgépekből áll, amelyeket katonai célokra alakítottak át.
A légi utántöltésre átalakított 707-esek 20 extra üzemanyagtartályt képesek szállítani, de utasok, valamint katonai felszerelések és lőszerek szállítására is alkalmasak.
KC-46-osok Izraelben
Az új KC-46-os légi utántöltő repülőgépek percenként 1200 gallon (kb. 4500 liter) üzemanyagot képesek átfolyatni a 17 méteres, fly-by-wire utántöltő csövön keresztül. Emellett felszerelhetők szárny alatti utántöltő egységekkel is, így akár három vadászrepülőgép is feltölthető egyszerre, három-négy percen belül.
A KC-46A repülőgépre vonatkozó szerződést a Boeinggel 2022-ben írták alá, de a szállítás a vártnál tovább tartott a repülőgép szerkezeti hibáinak feltárása miatt.
Míg az izraeli légierő továbbra is fontolgatja a teljes utántöltő flotta KC-46-osokkal való lecserélésének lehetőségét, az Israel Aerospace Industries szerint a vállalat képes Izraelnek felújított repülőgépeket szállítani, amelyekkel az elöregedő utántöltő repülőgépek helyettesíthetők.