A Coca-Cola Trump kérésére úgy döntött, hogy Amerikában kivezeti a termékeiből a csaknem 40 éve használt kukoricaszirupot, mint fő édesítőszert.
Mindez azt jelenti, hogy a Coca-Cola nem fog többé „sárga kupakos” különkiadásokat gyártania azoknak a zsidóknak, akik pészahkor nem esznek hüvelyeseket (kitnijot) sem.
Kóser Coca-Cola
Donald Trump elnök bejelentése, miszerint a Coca-Cola cukornádra áll át, megváltoztathatja a zsidó fogyasztók italfogyasztási szokásait is, és az ikonikus üdítőital egész évben kóserré válhat az Egyesült Államokban, ahelyett, hogy csak a jellegzetes sárga kupakkal ellátott különleges pészahi kiadásokban lenne kapható. A váltás megszüntetné a magas fruktóztartalmú kukoricaszirup használatát, amely jelenleg a hagyományos Coca-Cola fogyasztását alkalmatlanná teszi a pészah ünnepén, amikor a zsidó étkezési törvények tiltják az askenázi zsidók által kitnijotnak (hüvelyesek) minősített alapanyagokból készült termékek fogyasztását.
„Beszéltem a Coca-Colával arról, hogy valódi nádcukrot használjanak a kólájukhoz az Egyesült Államokban, és ők beleegyeztek ebbe”
– jelentette be Trump a Truth Social platformon közzétett bejegyzésében. „Szeretnék köszönetet mondani a Coca-Cola vezetésének. Ez egy nagyon jó lépés lesz tőlük – meglátják. Egyszerűen jobb lesz!”
Az italgyártó mérsékelt nyilatkozattal reagált vállalati honlapján. „Értékeljük Trump elnök úr lelkesedését ikonikus Coca-Cola márkánk iránt. Hamarosan további részleteket közlünk a Coca-Cola termékcsalád új, innovatív kínálatáról.”
Pészah-kompatibilis kóla
1985 óta a magas fruktóztartalmú kukoricaszirup a Coca-Cola amerikai termékeinek fő édesítőszere. A vállalat jelenleg cukornádcukrot használ az olyan italokban, amelyeket különböző nemzetközi piacokon forgalmaz, többek között Mexikóban, az Egyesült Királyságban, Afrikában és a Közel-Keleten. Ezenkívül a vállalat korlátozott mennyiségben cukor alapú kólát is gyárt az Egyesült Államokban, mint kóser alternatívát a pészah ünnepére – ezeket a szokásos piros kupak helyett sárga kupakkal lehet megkülönböztetni.
A nádcukorra való áttérés potenciálisan egész évben kóserré teheti a Coca-Colát az Egyesült Államok zsidó fogyasztói számára. A Business Insider beszámolója szerint a zsidó szervezetek, például az Orthodox Union, folyamatosan együttműködnek a vállalatokkal annak ellenőrzése érdekében, hogy az élelmiszeripari termékek megfeleljenek a Tóra és a zsidó törvénykönyvekben meghatározott étkezési előírásoknak. Az ezeknek a követelményeknek megfelelő termékek kóser tanúsítványt kapnak, és a csomagoláson szimbólumok jelzik ezt.