Vallási vezetők kérik Zuckerbergtől, hogy szálljon le a gyerekekről

Az Instagram tavaly szeptember óta befagyasztotta a fotómegosztó alkalmazás gyerekeknek szánt változatának bevezetésére vonatkozó terveit, mivel a projekttel szemben egyre nőtt az ellenállás — írja a The Jerusalem Post.

Tiszteletesek, rabbik és más vallási vezetők arra szólították fel kedden a Meta vezérigazgatóját, Mark Zuckerberget, hogy állítsa le végleg a cég tervét a fiatal felhasználókat célzó Instagram-verzióval kapcsolatban, a Fairplay nevű érdekvédelmi csoport és a Children’s Screen Time Action Network nevű szervezetük által küldött levélben.

„Hosszas elmélkedés és imádkozás után állítjuk, hogy az éretlen agyakat célzó, etikátlan adatbányászatot folytató és profitérdekek által inspirált közösségi médiaplatformok nem a gyermekek javát szolgáló eszközök”

– áll a levélben, amelyet több mint 70 vallási vezető írt alá.

Az Instagram és anyavállalata, a Meta Platforms, korábban Facebook, intenzív vizsgálat alá kerültek szolgáltatásaiknak a fiatal felhasználók mentális egészségére, testképére és biztonságára gyakorolt lehetséges hatása miatt, többek között azután, hogy a bejelentő Frances Haugen belső dokumentumokat szivárogtatott ki a vállalat fiatalabb felhasználókkal kapcsolatos megközelítéséről.

Decemberben az Instagram vezetőjét, Adam Mosserit egy szenátusi testület faggatta a gyermekek online biztonságáról. Egy állami főügyészekből álló vizsgálóbizottság is vizsgálatot indított a Meta ellen, amiért a potenciális ártalmak ellenére népszerűsíti az Instagramot a gyerekek körében.

A Meta szerint a kiszivárgott dokumentumokat arra használták fel, hogy hamis képet fessenek a cég munkájáról. Azt is elmondta, hogy az Instagram for kids ötlete az volt, hogy egy biztonságosabb, dedikált hozzáférést biztosítson a fiatalabb felhasználóknak a szolgáltatáshoz.

Az Instagramnak – más közösségi oldalakhoz hasonlóan – vannak olyan szabályai, amelyek tiltják, hogy 13 év alatti gyerekek csatlakozzanak a platformhoz, de azt mondta, tudomása van arról, hogy ilyen korú felhasználói is vannak.

A vallási csoportok levele, amelyben a Bibliát, a Koránt, Ferenc pápát és Thích Nhất Hạnh buddhista szerzetest idézték, felszólította Zuckerberget, mint olyasvalakit, aki a múltban azt mondta, hogy a vallás „nagyon fontos”, hogy ismerje el a projekt kapcsán felmerülő spirituális és világi aggályokat egyaránt.

Az Instagram nem kívánta kommentálni a levelet.

A Reuters tavaly számolt be arról, hogy a Meta összehangoltan közeledik a vallási közösséghez, hogy a platformjain való elköteleződést ösztönözze. A vállalat, amelynek külön hitbeli partnerségi csapata van, új funkciót indított, amellyel imákat lehet kérni és küldeni az oldalon, a COVID-19 világjárvány idején mini felszereléskészleteket küldött az istentiszteletek online közvetítéséhez, és tavaly megtartotta első virtuális hitbeli csúcstalálkozóját.

A Facebook anyavállalata blokkolja a politikai és vallási témájú célzott hirdetések egy részét

A célzott hirdetések során tilos lesz az olyan kifejezések használata, mint például az „azonos neműek házassága”, az „LMBT-kultúra”, a „katolikus egyház” vagy a „zsidó ünnepek”.