A Facebook anyavállalata blokkolja a politikai és vallási témájú célzott hirdetések egy részét

A Meta, a Facebook anyavállalata kedden közölte, hogy január 19-től kezdődően nem teszi lehetővé a hirdetők számára, hogy érzékeny azonosító jellemzőkkel – például faji, etnikai, politikai hovatartozással, vallással vagy szexuális irányultsággal – kapcsolatos kifejezéseket válasszanak a célzott hirdetéseikhez.

A közösségi média vállalat szerint ezt annak érdekében teszi, hogy minimalizálja a hirdetők manipulációit a platformon.

Az új tilalom a Meta tulajdonában lévő összes alkalmazásra vonatkozik, beleértve a Facebookot, az Instagramot, a Messengert is.

A szexuális irányultsággal és vallással kapcsolatosan például olyan kifejezéseket tilos lesz a célzott hirdetések során használni, mint az „azonos neműek házassága”, az „LMBT-kultúra”, a „katolikus egyház” vagy „zsidó ünnepek”.

Minden olyan téma vagy kifejezés, amely politikai meggyőződéssel, társadalmi kérdésekkel, érdekérvényesítő ügyekkel, valamint politikai szervezetekkel és személyiségekkel kapcsolatos, szintén tiltott lesz.

A vállalat megtiltja továbbá a bizonyos egészségügyi ügyek köré irányuló hirdetéseket, például az olyan kifejezéseket, mint a tüdőrák tudatosítása vagy a kemoterápia.

Letiltotta az Instagram a fiát Kabulban elvesztő édesanyát, amiért Bident kritizálta

Chappell azzal vádolta az elnököt, hogy megölt fia és tizenkét másik katona vére tapad a kezéhez.

Egy blogbejegyzésben Graham Mudd, a Meta termékmarketingért felelős alelnöke elismerte, hogy a változtatásokat azért hajtják végre, hogy „reagáljanak a polgárjogi szakértők, a politikai döntéshozók és mások visszajelzéseire, amelyek szerint fontos megakadályozni, hogy a hirdetők visszaéljenek az általunk elérhetővé tett célzási lehetőségekkel”.

A Meta régóta azzal érvelt, hogy a hirdetéseket a szólásszabadság részeként védeni kell, és ennek eredményeként nem szívesen távolítja el a platformjáról a politikai témájú hirdetéseket.

„A döntés, hogy eltávolítsuk ezeket a célzott reklámlehetőségeket, nem volt könnyű, és tudjuk, hogy ez a változás negatívan érinthet néhány vállalkozást és szervezetet”

– írta Mudd.

„Mint sok más döntésünk, ez sem volt egyszerű döntés, és az egymással versengő érdekek egyensúlyát igényelte”

– tette hozzá.

Címlapkép: Anthony Quintano/Flickr

Gyűlölettel termel profitot a Facebook – állítja egy volt alkalmazott

Frances Haugen szerint a vállalat azokat jutalmazza, akik a legmegosztóbb tartalmakat posztolják.