A Kan televízió ‘Kupa Rashit’ című sorozata, amely egy kisvárosi élelmiszerbolt mindennapos életéről szól, megpróbál szélesebb nézőközönséghez eljutni — írja a Times of Israel.
Az élelmiszerbolt: A bevásárlókocsik, élelmiszerfolyosók és pénztárosok földje, egyike azon kevés helyeknek, ahol az izraeliek mindenféle rétegből érintkeznek egymással, a társadalom tökéletes kis mikrokozmosza.
Erről szól a”Checkout” („Kupa Rashit” héberül), a sikeres vígjátéksorozat, amelyet 2021-ben nemzetközi Emmy-díjra jelöltek, és most (feliratozva) a „zsidó Netflixen”, a ChaiFlicks streaming platformon is látható, amely az Egyesült Államokban, Ausztráliában és Új-Zélandon is elérhető.
Természetesen a ChaiFlicks nem a Netflix, ahol a „Checkout” alkotói, Yaniv Zohar és Nadav Frishman szívesen látnák a most a Yes Studios által forgalmazott sorozatukat.
A sorozat „nagyon izraeli”, és mégis nyomasztóan ismerős mindenkinek, aki valaha is vásárolt már élelmiszerboltban.
A sorozat a Shefa Yissacharban játszódik, egy fiktív kis szupermarketláncban, amely Javne városában található, és színes karakterekből áll, akiket az ország legviccesebb színészei és komikusai alakítanak.
Noa Koler alakítja Shirát, a kissé tanácstalan üzletvezetőt, aki megszállottan ragaszkodik a vezetési technikáihoz, amelyeknek kevés hatása van az alkalmazottaira. Elnöke a fergeteges Keren Mor, mint a világlátott pénztáros, Kochava.
A szűk, 30 perc alatti epizódok a szupermarketben naponta előforduló balhékkal, mulatozásokkal és csínyekkel foglalkoznak, miközben ügyesen kiemelik az izraeli közéletben előforduló toposzokat, archetípusokat és a jól ismert faji és etnikai összecsapásokat.
Az alkotók, Yaniv Zohar és Nadav Frishman sok időt töltöttek a helyi szupermarketekben bóklászva, amikor ezt a bolondos, komikus, élethű sitcomot írták.
„A sorban mindenki egyenlő, akár egymillió dollárod van, akár szegény vagy, mindenki ugyanabban a csónakban ül” – mondta Zohar. „A szupermarket a pénzről, az ételről és a sorban állásról szól. Ez az izraeli elképzelés a mennyországról.”
Ők ketten jelenleg a „Checkout” negyedik évadán dolgoznak a Kan 11 számára.
A sorozat az első évadban meglehetősen ismeretlen volt, főleg a gyerekek látták, mivel az izraeli oktatási csatornán szerepelt, mielőtt ideiglenesen átkerült a mára megszűnt 10-es csatornára. Az első évad aztán átkerült a Kanra, ahol online streamelhetővé vált, és jelentős rajongótáborra tett szert, ami további két évadot és országos elismerést eredményezett.
A két alkotó szereti a realista vígjátékokat – tette hozzá Zohar, megemlítve néhány kedvencüket, mint például a „Modern család”, a „Parks and Recreation” és a „The Office”.
„Amikor egy mockumentary-t csinálsz, annak valóságosnak kell tűnnie, a sok csenddel és laza komédiával” – mondta Zohar.
Amire nem számítottak, az az a lelkesedés volt, amellyel az izraeliek – felnőttek és gyerekek egyaránt – üdvözölték a műsort.
Ezt a cikket szerkesztőségünk a Sábát beállta előtt készítette és előre időzítve jelent meg az oldalon.