A pénteki párizsi olimpiai játékok megnyitóján mutatták be az utolsó vacsora paródiáját, melyben a keresztény megváltó „szerepében” egy túlsúlyos, aureolát viselő nő, körülötte az apostolokat transzvesztiták alakították, a képet a francia forradalom Marie Antoinette-jét ábrázoló lefejezett fej, és a gyerekek körül táncoló transzvesztiták „tarkították”. Az ábrázolás, érthető módon, sokakban komoly felháborodást váltott ki.
A párizsi olimpia művészeti vezetője Thomas Jolly így nyilatkozott:
„Mindenekelőtt azt szeretném, hogy ez az ünnepség mindenkit magába foglaljon. Mindannyiunknak meg kell ünnepelnünk a sokszínűséget”.
Jolly úgy vallott:
„Először le voltam nyűgözve. Azon tűnődtem, hogyan tudnék olyan műsort létrehozni, ahol mindenki úgy érezheti, hogy képviselve van ennek a nagy egyesülésnek a részeként.
Ez a felelősség ambiciózus, összetett, de nagyszerű volt egy művész számára”.
Hozzátette: „Amikor megnézzük az »Emily Párizsban« vagy az »Amélie Poulain«-t, tudjuk, hogy ez nem egészen az igazi Párizs. El fogunk játszani ezekkel a klisékkel, de egyben meg is fogjuk kérdőjelezni őket. Párizs egyben egy vibráló ifjúság is. Különböző kultúrák dörzsölik egymás vállát az utcákon.
Az ábrázolás sokak szerint azonban meglehetősen ízléstelenre sikeredett és sokakban ellenérzést váltott ki a keresztény szimbólumok ilyetén meggyalázása.
„Jolly felszabadultsága a ceremónián többet árult el saját túlzó ambícióiról, mint nemzetének identitásáról”
– vélekedett a The Washington Post.
Konzervatív véleményvezérek pedig felhívták a figyelmet arra, hogy hasonló blaszfémiát, ha az iszlámmal szemben követnek el, azokra súlyos terrorcselekmények volna a válasz.
Az olimpiai megnyitót a Forbes szerint több mint 3 milliárd ember nézte világszerte a különböző lineáris és digitális platformokon, ami 139%-os növekedés a 2016-os riói játékokhoz képest.