Beleremegett a konzervatív bojkottba Amerika egyik legnagyobb áruháza

A Target 9 milliárd dollárt veszített piaci értékéből, mióta a dühös közösségi média felhasználók bojkottra szólították fel a „PRIDE” kollekció bevezetése miatt, amely LMBTQ-barát gyermekruházatot tartalmaz – írja a Nypost.

Egy héttel ezelőtt szerdán, a vita kirobbanása előtt a Target részvényei 160,96 dolláron zártak részvényenként, így a nagyáruházlánc piaci kapitalizációja 74,3 milliárd dollár volt.

A csütörtöki korai kereskedéskor azonban a vállalat részvényei 1%-os mínuszban, 141,76 dolláron álltak – ezzel megkoronázva az egy hete tartó zuhanást, amely 65,3 milliárd dollárra zsugorította az értékét.

Ez 12%-os esést jelent, ami 9 milliárd dollárt faragott le a vállalat piaci értékéből.

A Target kedden közölte, hogy a Pride hónap előtt országszerte eltávolít néhány terméket üzleteiből és egyéb változtatásokat eszközöl az LMBTQ+ árucikkek terén, miután egyes vásárlók heves visszatetszést váltottak ki, akik szembeszálltak a dolgozókkal és felborították a kirakatokat.

Mindez mindössze néhány nappal azután történt, hogy a Target vezérigazgatója, Brian Cornell megvédte az LBGTQ-barát árucikkeket, mondván, hogy ez „a társadalom számára helyes dolog”.

A Target szerdán nem volt hajlandó pontosítani, hogy mely árucikkeket távolítja el, de a legnagyobb figyelmet kiváltó termékek között voltak a „bújtatóbarát” női fürdőruhák, amelyek lehetővé teszik, hogy egy férfi hordja őket.

Az Abprallen, egy londoni székhelyű, okkult és sátáni témájú LMBTQ+ ruhákat és kiegészítőket tervező és értékesítő cég tervei szintén visszatetszést keltettek.

A Target megerősítette, hogy néhány déli üzletben a Pride árucikkeket az üzletek elejéről hátra helyezte, miután az ottani vásárlók konfrontálódtak és visszatetszést váltottak ki.

A bojkottot elsősorban anyukák vezetik, akik számtalan videót töltöttek fel a közösségi oldalakra.

Ezt a cikket szerkesztőségünk a sábát beállta előtt készítette és előre időzítve jelent meg az oldalon.

Pride hónapra készít kollekciót az amerikai szupermarket-óriás

A különleges darabokat egy transznemű dizájner készíti a Target számára.