Pride hónapra készít kollekciót az amerikai szupermarket-óriás

Komoly botrányt váltott ki az Egyesült Államok egyik legnagyobb kiskereskedelmi szupermarket-láncának a Targetnek döntése, amelynek keretében egy transznemű tervezőt bízott meg „Pride hónap” nevű kollekciójához.

Az áruházlánc új kollekciója fürdőruhákat és szivárványos témájú, gyerekeknek szánt ruhákat, „gender fluid” bögréket, egy Bye Bye Binary (Viszlát kettősség) című könyvet, valamint egy olyan brit tervező által készített tárgyakból álló válogatást tartalmaz, aki olyan szlogenekről ismert, mint például „A sátán tiszteletben tartja a névmásokat”.

A Target május eleji Pride Month kollekciójának megjelenése nem sokkal a Bud Light sörmárka botrányát követi, amelyben a sörgyártó Anheuser-Busch Dylan Mulvaney transznemű internetes személyiséggel működött együtt. A Bud Light Mulvaney-vel folytatott reklámkampánya, valamint a vállalat egyik vezető beosztású vezetőjének megjegyzései visszatetszést váltottak ki és az eladások drasztikus csökkenését eredményezték.

Brian Cornell, a Target vezérigazgatója,  a Fortune-nak adott interjújában méltatta a cég Pride-kollekcióját:

„Szerintem ezek egyszerűen jó üzleti döntések, és ez a helyes dolog a társadalom számára is”

– fogalmazott Cornell.

„Amit a DEI [sokszínűség, egyenlőség és befogadás] szempontjából tettünk, az hozzáadott értéket jelent. Segít az értékesítés növelésében, nagyobb elkötelezettséget teremt mind a dolgozóink, mind a vendégeink körében, és megfelelnek üzleti elképzeléseinknek.”

A Fox News által idézett bennfentesek szerint azonban az Egyesült Államok déli részén számos Target-üzlethelyen a Pride Collection árucikkeit az üzlet hátsó részébe „rejtették”, hogy minimalizálják a vásárlói ellenérzéseket.

„36 órát kaptunk, és azt mondták, hogy vegyük az összes Pride cuccunkat, az egész részleget, és tegyük át egy harmadakkora részlegbe. Az üzlet elejétől az üzlet hátsó részéig nem lehet semmi a próbababákon, és nem lehet nagy felirat” – mondta egy neve elhallgatását kérő dolgozó.

Transz aktivistával kampányoltak, most 6 milliárddal kevesebbet ér a cég

A Bud Light anyavállalata, az Anheuser-Busch az italgyártó nagyhatalom anyagilag is megszenvedte, hogy transz aktivistával reklámozta a sörét – számolt be a Post Millennial.