Izraeli tudósok felfedezése lassíthatja az öregedést

Egy kutatócsoport azonosított egy fehérjét, amely feltételezhetően az öregedést és a neurodegeneratív betegségeket okozza.

Dr. Debra Toiber, a Ben-Gurion Egyetem élettudományi tanszékének kutatója egy nemzetközi kutatócsoporttal együtt megállapította, hogy a SIRT6 nevű fehérje kulcsszerepet játszik az agy mitokondriális működésének szabályozásában.

Toiber szerint a fehérje figyelemre méltó tulajdonságokkal rendelkezik. A SIRT6 bomlását számos neurodegeneratív betegséggel, köztük az Alzheimer-kórral, a Parkinson-kórral és az ALS-szel, vagyis az amiotrófiás laterálszklerózis hozták összefüggésbe.

„Ahogy öregszünk, a SIRT6 szintje egyre csökken” – mondta Toiber.

„Ahogy öregszünk, egyre több betegséget kapunk el, ezért szeretnénk megérteni ezeknek a változásoknak a molekuláris okait, amelyek ezekhez a betegségekhez vezetnek”

– magyarázta Toiber.

Toiber úgy véli, hogy ez a kutatás végül segíthet megelőzni vagy akár visszafordítani az olyan, korral járó betegségeket, mint az Alzheimer-kór.

„Úgy gondolom, hogy a jövőben képesek lehetünk késleltetni vagy megelőzni az öregedéssel összefüggő betegségeket, de nem tudom, hogy vissza tudjuk-e állítani az órát”

– mondta Toiber, hozzátéve, hogy a tudósok azt remélik, hogy végül olyan felfedezések sorát valósíthatják meg, amelyek összességében lelassítják az öregedési folyamatot.

A Ben-Gurion Egyetem tanulmányát az Egyesült Államok, Oroszország és Spanyolország kutatóival együttműködve végezték.

Izraeli tudósok gyógyszereket fejlesztenek az öregedés ellen

Az új technológiával olyan innovatív vegyületeket hozhatnak létre, amelyek szájon át szedhetők az öregedés jelenleg gyógyíthatatlan betegségeinek kezelésére.