Biden energiapolitikája árt Amerikának és Európának is, de van megoldás

A nemzetközi olajkartell, az OPEC+ bejelentette, hogy napi 2 millió hordóval csökkenti a kitermelést. A Fehér Ház „totális katasztrófának” tartja ezt az intézkedést, ami igaz is. Amit a Biden-csapat nem ismer el, az az, hogy a katasztrófát ők maguk okozták – írja Mandy Gunasekara az Independent Women’s Forum vezető politikai elemzője és az Egyesült Államok Környezetvédelmi Ügynökségének korábbi kabinetfőnöke.

Amikor az OPEC+ által bejelentett csökkentésekről kérdezték, Karine Jean-Pierre a Fehér Ház szóvivője azt válaszolta, hogy „az olaj- és gázárak csökkennek”.

„Ne higgyünk a hazug szemünknek, és ne vegyünk tudomást a kiürülő pénztárcánkról. Bár abszurd és ügyetlen válasz, nem meglepő”

– írja Mandy Gunasekara, a Biden-adminisztráció energiapolitikájáról szóló véleménycikkében.

Gunasekara szerint a szűkös olajkínálat és a folyamatosan magas üzemanyagárak miatt a Biden-kormányzat a hibáztatáshoz, a figyelemeltereléshez és egy sor politikai fogáshoz folyamodott, de komoly megoldásokhoz nem.

A szerző megjegyzi, hogy a legújabb politikai trükk, amelyet fontolgatnak, a benzin, a dízel és más finomított olajtermékek exportjának betiltása és korlátozása. Szerinte egy ilyen lépés komoly csapást mérne az amerikai finomítóiparra, ártana külföldi szövetségesekkel való kapcsolatoknak és a benzinárak emelkedését eredményezné. Emellett alááshatná a nemzetbiztonságot is, mivel arra késztetné azokat az országokat, amelyek jelenleg az Amerikából exportált termékekre támaszkodnak, beleértve Latin-Amerikát, hogy más országok, például Oroszország felé forduljanak energiaszükségletük kielégítése érdekében.

Egy tanulmány, amely az exporttilalom hatásait vizsgálta, megállapította, hogy az üzemanyag bizonyos területeken gallononként 15 centtel emelkedhet, és két év alatt akár 120 000 munkahelyet is megszüntethet.

A Biden-adminisztráció kiakadt a szaúdiakra

A demokraták a szaúdiakat hibáztatják az emelkedő benzinárakért. A Biden kormány megtorlást emlegetett.

Egy másik „trükk”, amelyet Bidenék bevetettek, a stratégiai kőolajtartalékhoz történő folyamatos hozzányúlás, amely október végére 1984 óta a legalacsonyabb szintre csökken. Az OPEC+ bejelentésére válaszul a Biden-kormányzat bejelentette, hogy novemberre újabb 10 millió hordónyi mennyiséget szabadítanak fel. Történelmileg ezt a tartalékot természeti katasztrófák okozta zavarokra szánták, nem pedig politikai katasztrófákra, de a Biden-csapat hónapok óta üríti ezt a stratégiai erőforrást, hogy megpróbálja eloszlatni a szavazók aggályait a magas üzemanyagárak miatt.

„Ez azonban nem működik”

– jegyzi meg Gunasekara.

Az infláció és a drága üzemanyag továbbra is a figyelem középpontjában áll, miközben a családok a „Biden-gazdaság” terheivel küzdenek. A Rassmussen felmérése szerint a valószínű amerikai szavazók 87%-a aggódik a magas benzinárak miatt, és ezen belül 57%-uk „rendkívül” aggódik.

„A választók joggal aggódnak, mivel az energiaellátási helyzetünk egyre rosszabbá válik”

– teszi hozzá a szakértő.

A szerző szerint az amerikaiaknak nem kell spekulálniuk a fosszilis energiaellenes politikák miatti jövőbeli hatásokról, mert Európában már látszanak annak eredményei.

„Az olyan gyengébb energetikai technológiákra való túlzott támaszkodás, mint a szél- és napenergia, miközben egyre inkább függőbbé váltunk Vlagyimir Putyintól – aki évtizedek óta arról ír, hogy az energiát geopolitikai fegyverként használja -, nyilvánvalóan katasztrófa receptje volt”

– jegyz meg Gunasekara.

A zöldek árulása – így pénzeli a Kreml a Nyugat progresszív klímaharcosait

Oroszország és a Gazprom dollártízmilliókat költött az évek során arra, hogy az energia terén kiszolgáltatottá tegye Európát.

Az energiaügyi szakértők rendszeresen aggodalmakat fogalmaztak meg Európa zöldenergia-terveivel és a 2050-re „klímasemleges társadalommá” válásra irányuló kötelezettségvállalásait illetően.

Trump elnök 2018-ban egyenesen figyelmeztette Európa vezetőit a fenyegető következményekre.

Európa most a 400%-kal megemelkedett villamosenergia-árakkal küzd. Becslések szerint a lakások fűtése hétszeresére fog drágulni ezen a télen Európában, és sokan kénytelenek lesznek választani a fűtés és az étkezés között.

Gunasekara szerint bár a jelenlegi válság nagyrészét saját maguknak köszönhetik, mégis még a legzöldebb európai vezetők is átgondolják az energiához való hozzáállásukat, és ami talán a legfontosabb, az Egyesült Államoktól várnak segítséget.

„Ebben rejlik a nyilvánvaló megoldás az energiaproblémákra itthon és külföldön egyaránt, ami nem más, mint az amerikai olaj és gáz”

– írja a szakértő.

Ha a Biden-csapat egyszer az amerikai érdekeket a klímafanatikusok érdekei elé helyezné, akkor le tudnák szorítani az energiaárakat, és az Egyesült Államokat ismét olyan helyzetbe hozhatnák, hogy életmentő energiát szállíthassanak az európai szövetségeseknek, akik hosszú távú energiabiztonságot várnak az Egyesült Államoktól.

„Tudunk és kell is szállítanunk”

– teszi hozzá a szerző.

„Az amerikai kőolaj és földgáz teljes felhasználása akkor, amikor az irántuk való kereslet olyan nagy, szintén kihúzhatna minket a jelenlegi gazdasági válságból” – folytatta Gunasekara, aki szerint a munkahelyek teremtése és a bevételek nyilvánvalóan fontosak, de egy ilyen lépés a globális környezetnek is jót tenne.

A szakértő felhívta rá a figyelmet, hogy az orosz gázzal összehasonlítva az amerikai gáz átlagosan 41%-kal tisztább. Egy elemzés szerint az amerikai földgáz globális piacokra történő exportja évente 1,1 milliárd tonnával csökkenthetné a szén-dioxid-kibocsátást, ami a Biden-kormány állítólagos célja.

„Egy valódi megoldás kopogtat az elnök ajtaján, és megvannak az eszközei ahhoz, hogy ezt meg is valósítsa” – zárja cikkét Gunasekara.

„Nincs elég hajó a világon ahhoz, hogy elég gázt lehessen szállítani Európába”

David Laborde Debucquet, francia élelmezési szakember a Neokohnnak adott interjúban beszélt arról mennyire érintheti Európát az élelmiszerválság és miért nem lehet megoldás az LNG.

A véleménycikkek nem feltétlenül tükrözik a Neokohn szerkesztőségének az álláspontját.