Amerikai és izraeli tudósok dokumentálták a valaha látott legrégebbi csillagot

Egy izraeli professzor kulcsszerepet játszott a felfedezés igazolásában – írja a The Times of Israel.

Amerikai és izraeli tudósok a Hubble-űrteleszkóp által készített felvételeken rögzítették és dokumentálták a valaha látott legtávolabbi csillagot, amely felfedezés szerintük „megnyitja az ajtót a korai világegyetem csillagainak megismeréséhez”.

A csillag – újonnan Earendel névre keresztelt – általuk látott fénye 12,9 milliárd évet utazott, hogy elérje a Földet. A korábbi rekord 9 milliárd év volt.

Adi Zitrin professzor a Ben Gurion Egyetemről részt vett az amerikaiak által vezetett tanulmányban, amelyet most bíráltak el és publikáltak a Nature-ben.

„Építettem egy modellt, amely azt utánozza, ahogyan az Earendel és a Föld közötti galaxishalmaz „gravitációs nagyító lencseként” viselkedett”

– mondta Zitrin.

Record Broken: Hubble Spots Farthest Star Ever Seen

NASA’s Hubble Space Telescope has established an extraordinary new benchmark: detecting the light of a star that existed within the first billion years after…

„Amikor e-mailben közölték, hogy a modell azt jelzi, hogy ez valóban egy csillag 12,9 milliárd éves fénye, akkor nagyon izgatott lettem”

– folytatta.

„Ennek a csillagnak a felfedezése megnyitja az ajtót a korai világegyetem csillagainak megismerése előtt, mivel alig van információnk a csillagokról ilyen régről, de ez a felfedezés teljesen új betekintést adott, ami sokkal több kutatáshoz fog vezetni”

– magyarázta a tudós.

Időutazás? Párhuzamos univerzumok?

A jeruzsálemi Héber Egyetem professzora segít nekünk megérteni mit is jelent a fekete lyuk.