Robert C. Castel: Az Amnesty International és a harmadik dzsihád

A Neokohn főmunkatársa, Izraelben élő biztonságpolitikai szakértő.

Az Amnesty „apartheid”-jelentését, gondolom, nem kell bemutatnom senkinek. Sokan és sok szögből reagáltak rá, de van egy alapvető dolog, ami elkerülte a legtöbb elemző figyelmét – írja Facebook-bejegyzésében lapunk szerzője.

A palesztin-izraeli konfliktus átalakult. Ami eddig egy tágabb értelemben vett arab-izraeli konfliktus része volt, az az Ábrahám-egyezmények óta egy ideológiai háborúvá változott.

Dzsiháddá – hogy a térség arab nyelvű terminológiáját használjuk – és ezt a dzsihádot nem a közel-keleti muzulmán fanatikusok viselik Izrael ellen, hanem európai, amerikai stb. progresszív szélsőségesek.

Nem ez az első dzsihád, amivel a zsidó államnak szembe kell néznie.

A sort Hadzs Amin el-Husszeini iszlamista dzsihádja nyitotta meg, még az ország megalakulása előtt. A második a világkommunizmus dzsihádja volt, ami a csúcspontját az 1967-1973-as, titkos szovjet-izraeli háborúban érte el.

A harmadik ideológiai háború a progresszívizmus dzsihádja a zsidó nép önrendelkezése ellen, az Amnesty International „jelentése” csupán egy elkésett hadüzenet.

Mindhárom dzsihád, az iszlamista, a kommunista és a progresszív, csupán, mint előretolt helyőrségre tekintett Izraelre.

A végső célpont a Szabad Világ volt és maradt.

Csak rajtunk múlik, hogy a harmadik dzsihád végül diadalmaskodik-e, vagy pedig az elődei után kullogva elfogadja az őt megillető helyet a történelem szemétdombján.

Miért alkalmaz kettős mércét Izraellel szemben az Amnesty International?

ADL: „Az Amnesty International retorikája felelőtlen. Ezek nem egyszerűen elvont szavak, hanem olyan hamis vádak, amelyek újra és újra veszélybe sodorták a zsidókat világszerte”