Izrael megkapta negyedik és egyben utolsó Sa’ar 6 hadihajóját, miközben az ország új haditengerészeti doktrínát vezetett be, amelynek célja a védelmi képességek megerősítése kizárólagos gazdasági övezetében – írja a DefenseNews.
A Nitzahon korvett augusztus 30-án érkezett meg Haifa kikötőjébe, miután kéthetes utat tett meg Németországból, ahol építették. Egy nappal azelőtt futott be, hogy Izrael bejelentette a Noble Waters elnevezésű haditengerészeti gyakorlatot az amerikai haditengerészet 5. flottájával.
Az Izraeli Védelmi Erők a Sa’ar 6 korvetteket a haditengerészeti „védőfal” központi elemeként, valamint az izraeli vizek és a tengeri energiahordozók védelmének kulcsfontosságú pilléreként jellemzik.
Az izraeli haditengerészet parancsnoka, Eli Sharvit, üdvözölte a Nitzahont Haifában. A hajókat az izraeli haditengerészeti fölény óriási kiegészítésének, valamint a haditengerészet, az IDF és az ország stratégiai képességeinek kulcsfontosságú pillérének nevezte:
„A [az új hajóról] a dokkhoz csatolt kötél egy hosszú, összetett és kihívásokkal teli fejezet végét szimbolizálja, amely Németországban zajlott. Előre látjuk, hogy egy innovatív vízió történelmi jelentőségű átalakulása élő valósággá válik. Olyan valósággá, amely szembenéz egy változó biztonsági helyzettel, amely új kihívásokra épített és felszerelt haderőt igényel”
– mondta.
Az IDF vezérkari főnöke, Aviv Kochavi altábornagy is részt vett az ünnepségen.
Júliusban a harmadik hajó, az Atzmaut érkezése alkalmából is tartottak egy rendezvényt. Ezt a német ThyssenKrupp Marine Systems hajógyárban adták át az izraeli haditengerészetnek.
„Egy dinamikus, gyors ütemben és minden lehetséges dimenzióban változó környezet középpontjában állunk. Műveleti világunk végtelen képességeket igényel. Megköveteli, hogy újra feltaláljuk magunkat, és minden egyes műveleti egységet az egyéni képességeinek megfelelően irányítsunk. Olyan cselekvési módszereket kell létrehoznunk, amelyek révén az egész nagyobbá, sokkal nagyobbá válik, mint a részek összege”
– mondta akkor Sharvit.
A többi korvettet, a Magen és az Oz-t jelenleg is izraeli rendszerekkel és készletekkel, köztük harcászati rendszerekkel szerelik fel, mielőtt hadrendbe állítanák őket.
A hajókon lévő védelmi rendszerek közül sok új, és körülbelül 90 százalékukat az izraeli védelmi vállalatok, a Rafael Advanced Defense Systems, az Elbit Systems és az Israel Aerospace Systems tervezték. Ezek közé tartozik az IAI többfunkciós MF-STAR Adir radarja, a Rafael Iron Dome védelmi rendszerének haditengerészeti változata és az Elbit Systems elektronikus hadviselési csomagja. A hajókat a rakétafenyegetés elhárítására szolgáló rendszerekkel, Barak rakétaelhárító eszközökkel és 76 mm-es ágyúkkal is felszerelik.
A hajók 90 méter hosszúak és 2000 tonna súlyúak. Hatótávolságuk körülbelül 2500 tengeri mérföld, így képesek hosszabb ideig is a tengeren maradni. Az IDF megjegyezte, hogy Izrael villamos energiájának 70 százaléka az izraeli tengeri fúrótornyok által termelt földgázból származik, ami azt jelenti, hogy ezeket a területeket meg kell védeni.
Izrael 2020-ban az EastMed gázvezetékről szóló megállapodást írt alá Ciprussal és Görögországgal, és idén közös haditengerészeti gyakorlatot tartott Noble Dina néven Ciprussal és Franciaországgal.
Izraelnek az elmúlt évtizedben a haditengerészeti flotta modernizálására vonatkozó döntése egybeesik a szárazföldi erők korszerűsítésével, új drónok beszerzésével és az F-35-ös vadászgépflotta megerősítésével, valamint új légi utántöltő repülőgépek és helikopterek beszerzésével.