A Facebook mellett az Instagram, TikTok és a Twitter oldalain is tömegével maradnak botrányos üzenetek.
Friss felmérés eredményeit közölte nemrég az Algemeiner, ami alapján úgy tűnik, a közösségi média legnagyobb cégei máig nem tesznek kellő hangsúlyt az antiszemita tartalmak eltávolítására.
Az amerikai Digitális Gyűlöletellenes Központ legutóbb a Facebook, Instagram, Twitter, YouTube és TikTok oldalit monitorozta át. A szervezet jelentése szerint pedig az antiszemita tartalmaknak 84 százaléka érintetlen marad ezeken a felületeken.
A problémásnak ítélt posztokban a következőket érték tetten: holokauszttagadás, antiszemita összeesküvés elméletek a zsidóság politikai és gazdasági befolyásáról, a zsidóság okolása a koronavírus és a 9/11-es terrormerénylet miatt. Néhány bejegyzés pedig egyenesen náci szimbólumokat is tartalmazott.
Összesen 714 posztot vizsgáltak át, amiket május és június között tettek közzé. Ezeket körülbelül 7.3 millió alkalommal láthatták a felhasználók.
A szervezet beszámolója szerint a Facebook vizsgázott a legrosszabb eredménnyel – annak ellenére, hogy a cég nemrég ismét frissítette a gyűlöletbeszédről szóló irányelveit.
A vizsgált platformok 89 százalékban hagyták érintetlenül a zsidóságot érintő összeesküvés elméleteket. A holokauszttagadó bejegyzések 80 százalékával semmit nem tettek, ugyanígy a vérvádakat tartalmazó posztok 74 százalékával, valamint az antiszemita karikatúrák és neonáci bejegyzések 70 százalékával.
Az összes bejelentett bejegyzés 84 százalékával semmit nem tettek a platformok működtetői.
Az Instagramon, Twitteren és a TikTokon még mindig megengedett a zsidók meggyilkolásáról szóló címszavak (például a #killthejews) közzététele.
A kutatást végző szervezet a fenti eredmények fényében azonnali lépésekre sürgeti a médiacégeket. Szerintük ugyanis elmondható, hogy azok platformjai mára „biztonságos otthonná váltak a rasszizmus és zsidóellenes propaganda terjesztéséhez”.