Izraeli cukor-startup a Netflixen

Az izraeli foodtech startup, a DouxMatok innovatív édesítőszere, az Incredo Sugar szerepel a Vox „Explained” című, Netflixen futó 3. évadának nyitó epizódjában, amely július 16-án, pénteken kerül adásba – jelentette be a vállalat a héten, az Israel Hayom beszámolója szerint.

Az „Explained” harmadik évada édes hangnemben debütál – a kutatók a világ egyik legelterjedtebb nyersanyagát, a cukrot vizsgálják.

A DouxMatok kifejlesztett egy szabadalmaztatott módszert a természetes nádcukor cukortartalmának csökkentésére ahelyett, hogy cukorhelyettesítőket találnának ki, amelyek több édességet juttatnak el a fogyasztó ízlelőbimbóihoz,

így 30%-50%-kal csökkenthető az azonos szintű édesség előállításához szükséges cukor mennyisége.

Eran Baniel, a DouxMatok egyik alapítója elmagyarázza: „A cukor túlfogyasztás minden eddiginél nagyobb problémát jelent Izraelben és a világon. A felnőttek és a gyerekek túl sok cukortartalmú terméket fogyasztanak egyetlen egyszerű okból – mert ízletesek és megnyugtatóak.

„A cukorfogyasztás csökkentése érdekében fel kell ajánlanunk a fogyasztóknak azt a kényelmet, amelyet a finom, de nem egészséges termékekből nyerhetnek, és az édességet jobb tápanyagtartalomba kell csomagolnunk” – mondta Baniel.

„Csak akkor tudjuk megőrizni ezt a kedvelt ízt, ha a cukorcsökkentést magára a cukorra alapozzuk. Ez teszi egyedivé a mi Incredo Sugarunkat. Nem vagyunk drog és nem követelünk meg szigorú megszorításokat. Azt akarjuk, hogy az emberek boldogok legyenek, ugyanakkor a csökkentett cukrot élelmi rostokkal és növényi eredetű fehérjékkel pótoljuk” – folytatta Baniel.

Az izraeli élelmiszeripari startup „hatékonyabb” cukortartalommal indítja útjára a csokikrémjét Amerikában

Az Incredo azért lép a piacra, mert az Egyesült Államok csak 2020-ban tette kötelezővé a hozzáadott cukor mennyiségének feltüntetését a termékek tápértéktáblázatán.