Borgula András az Al Jazeerának: számos magyar-zsidó család készen áll a menekülésre

Július 11-én került fel az Al Jazeera angol nyelvű YouTube oldalára az az összeállítás, melynek címe „Magyarország: Európa rosszfiúja”, s mely a magyar demokrácia jelenlegi állapotáról szól Orbán Viktor negyedik kormánya alatt.

Magyar-zsidó kritikusok

A videóban megszólal többek között Heller Ágnes filozófus és Borgula András, a Gólem színház igazgatója is.

A film a 13. percnél idézi, hogy a Soros-ellenes állami kampány kritikusai szerint „a náci propagandát” idézte, majd átadja a szót Heller Ágnesnek.

Mint Heller kifejti az angol nyelvű katari tévének, Orbán

„azért választotta Sorost, mert [Soros] zsidó”, és „a [magyar] emberek irigyek, nem szeretik az amerikaiakat, és különösen nem szeretik a zsidókat”.

Ezt követően (14:16-tól) Borgula András, a Gólem színház igazgatója, az Izraeli Véderő (IDF) veteránja szólal meg, aki szerint

„sok magyar-zsidó család készen áll az ország elhagyására”, mert „családi történetükből tudják, hogy ha menni kell, akkor azonnal menni kell”.

Antiszemita adó a Hamász oldalán

A magyar zsidó közélet véleményformálóinak szerepvállalása a katari tévében ellentmondásosnak tűnhet, ugyanis számos nemzetközi kritikus felhívta a figyelmet

az Al Jazeera súlyos antiszemitizmusára, Izrael-ellenességére és terroristák iránti szimpátiájára.

Mint ez az elemzés is kimutatta, a tévécsatorna arab nyelvű adása antijudaista és antiszemita tartalmakat sugároz, míg angol nyelvű adása Izraelt és a cionizmust okolja a világ bajaiért.

Hogy néhány itt is idézett példát idézzünk — az angol nyelvű verziótól, melynek Borgula is nyilatkozott –, az Al Jazeera „telepként” írta le az Izrael nemzetközileg is elfogadott határain belül fekvő Naharija várost, a cionizmust „rasszista és gyarmatosító mozgalomnak” nevezte, ami az antiszemiták kezére játszik, illetve azt is kifejtette, hogy Izrael állam vezetői „náci kollaboránsok” voltak.

Egy, a közel-keleti hírek amerikai megjelenését vizsgáló civil szervezet, a CAMERA szerint az Al Jazeera angol adása „Izraelt agresszorként” festi le, és figyelmen kívül hagyja, hogy a Hamász kezdeményezte az utóbbi időszak erőszakos konfliktusait a zsidó állammal.

Az arab nyelvű adások antiszemita tartalmai pedig olyan bőségesek, hogy szinte idézni is felesleges:

egy adásban a zsidók kiirtását kérték Allahtól, illetve az arab adás egy már idézett tanulmány szerint a zsidókra kente a 9/11-es terrortámadásokat, és sajnálkozását fejezte ki, hogy Hitler nem fejezte be a munkáját.

Friss antiszemita botrányok

Mint azt lapunk is megírta, a televízió fiataloknak szóló, AJ+ verziójában pedig nemrég egy holokauszt-tagadó filmet adtak le, mely szerint a holokauszt valódi nyertese Izrael, és hogy bár a népirtás megtörtént, ám

„nem úgy történt, mint azt a zsidók mondják”.

A film felelőseit kirúgták, és az AJ+ csapatját „érzékenyítő tréningre” küldték, ám kérdéses, hogy mit érhetnek el vele egy olyan stábnál, mely e szerint az összeállítás szerint tele van antiszemita vádakat és Izrael démonizálását terjesztő alkalmazottakkal.

Holokauszt-botrány az arab tévénél

Az Al-Jazeera hétperces kisfilme szerint Izrael megalapítása a náci ideológiában gyökerezik.

Azonban publikált — majd törölt — antiszemita tartalmak miatt került botrányba nemrég az angol nyelvű adás is: hivatalos Twitter-oldalán egy nevető zsidó képét közölte, melyen a klímaváltozást „talmudista világuralmi tervnek” nevezték. (A kép a Twitter-bejegyzésre kattintva látható).

Később ezt is törölték, majd elnézést kértek.