A REE olyan fejlesztéssel állt elő, amelyben az elektromos autó szinte összes fő komponense a kerékben kapott helyet – írja a The Times of Israel.
Ezzel egy olyan alvázat hoztak létre, amely lapos, mint egy gördeszka, ezáltal jóval sokoldalúbb, mint a mostaniak. Ez a forma az autó tömegét is csökkenti, ami alapvető fontosságú célja az elektromos autók gyártóinak.
A REE nagy újítása – amelyet szerdán mutattak be a kaliforniai San Joséban, a TechCrunch Mobility kiállításon -, hogy a motort, a kormányzást, a felfüggesztést, a hajtóművet, az érzékelőket, a fékeket, a hűtést és az elektronikát is a kerekekbe építette be. Ez lehetővé teszi a gyártók számára, hogy ugyanazt a platformot használják különböző típusú járművekhez.
Ezzel jelentős megtakarítás lenne elérhető, mert a különböző járművekhez nem kellene alvázat tervezni, csak a felépítményt. Egy ilyen alap tervezése és engedélyeztetése nagyjából 20 milliárd dollárjába kerül a gyártóknak.
Ezzel az új alvázzal a korábbihoz képest 67 százalékkal nagyobb tér marad a kocsi többi részének, a jármű súlya pedig 33 százalékkal csökkenhet.
Ugyanez a platform használható bármilyen típusú járműhöz: egy nagy teljesítményű sportautóhoz, amely kevesebb, mint 3 másodperc alatt gyorsul 100 kilométer/órás sebességre, egy off-road SUV-hoz, fejlett aktív felfüggesztési technológiával, robotaxihoz, vagy akár egy 10 tonnás kamionhoz – közölte a cég.
A csökkentett méret és tömeg is növeli az autók energia- és működési hatékonyságát.
„Ez a szintű hatékonyság nagyban hozzá tud járulni az elektromos hajtás fejlődéséhez, csökkenti az akkuk feszültségét és biztosítja a jármű hosszabb élettartamát”
– közölte a REE.
A cég arról is beszámolt, hogy már jelenleg is együttműködik a nagy gyártókkal. „A korábbi koncepciók korlátozottak voltak abban, hogy az autóipar megmutassa az elektromos autókban keresett lehetőségeket” – mondta Daniel Barel, a REE társalapítója és elnöke.
„Eddig az ipar az autók hagyományos dizájnja alapján végezte el a fokozatos fejlesztéseket, mi azonban úgy véljük, az autóipari forradalom felgyorsításához újra fel kell találnunk a kereket – szó szerint”
– fogalmazott a cég vezetője.
A Tel-Aviv-i startupot Daniel Barel és Avishay Sardes alapította, akik a SoftWheel-ről ismertek. Ez a fejlesztés a kerekesszékesek számára hozott újítást az ütéselnyelő kerekekkel, amelyek segítségével simább és biztosabb lett a mozgásuk a lassulásuk nélkül.