Egy izraeli startup újra feltalálta a kereket

A REE olyan fejlesztéssel állt elő, amelyben az elektromos autó szinte összes fő komponense a kerékben kapott helyet – írja a The Times of Israel.

Ezzel egy olyan alvázat hoztak létre, amely lapos, mint egy gördeszka, ezáltal jóval sokoldalúbb, mint a mostaniak. Ez a forma az autó tömegét is csökkenti, ami alapvető fontosságú célja az elektromos autók gyártóinak.

A REE nagy újítása – amelyet szerdán mutattak be a kaliforniai San Joséban, a TechCrunch Mobility kiállításon -, hogy a motort, a kormányzást, a felfüggesztést, a hajtóművet, az érzékelőket, a fékeket, a hűtést és az elektronikát is a kerekekbe építette be. Ez lehetővé teszi a gyártók számára, hogy ugyanazt a platformot használják különböző típusú járművekhez.

Ezzel jelentős megtakarítás lenne elérhető, mert a különböző járművekhez nem kellene alvázat tervezni, csak a felépítményt. Egy ilyen alap tervezése és engedélyeztetése nagyjából 20 milliárd dollárjába kerül a gyártóknak.

Ezzel az új alvázzal a korábbihoz képest 67 százalékkal nagyobb tér marad a kocsi többi részének, a jármű súlya pedig 33 százalékkal csökkenhet.

Ugyanez a platform használható bármilyen típusú járműhöz: egy nagy teljesítményű sportautóhoz, amely kevesebb, mint 3 másodperc alatt gyorsul 100 kilométer/órás sebességre, egy off-road SUV-hoz, fejlett aktív felfüggesztési technológiával, robotaxihoz, vagy akár egy 10 tonnás kamionhoz – közölte a cég.

Ree is putting everything but the battery inside its prototype’s wheels

Enjoy the videos and music you love, upload original content, and share it all with friends, family, and the world on YouTube.

A csökkentett méret és tömeg is növeli az autók energia- és működési hatékonyságát.

„Ez a szintű hatékonyság nagyban hozzá tud járulni az elektromos hajtás fejlődéséhez, csökkenti az akkuk feszültségét és biztosítja a jármű hosszabb élettartamát”

– közölte a REE.

A cég arról is beszámolt, hogy már jelenleg is együttműködik a nagy gyártókkal. „A korábbi koncepciók korlátozottak voltak abban, hogy az autóipar megmutassa az elektromos autókban keresett lehetőségeket” – mondta Daniel Barel, a REE társalapítója és elnöke.

„Eddig az ipar az autók hagyományos dizájnja alapján végezte el a fokozatos fejlesztéseket, mi azonban úgy véljük, az autóipari forradalom felgyorsításához újra fel kell találnunk a kereket – szó szerint”

– fogalmazott a cég vezetője.

A Tel-Aviv-i startupot Daniel Barel és Avishay Sardes alapította, akik a SoftWheel-ről ismertek. Ez a fejlesztés a kerekesszékesek számára hozott újítást az ütéselnyelő kerekekkel, amelyek segítségével simább és biztosabb lett a mozgásuk a lassulásuk nélkül.