Megérkezett a Clark Ádám úszódaru a Margit hídhoz, de vasárnapig még a kiemelés előkészítése zajlik. A rendőrség 15 hajóval továbbra is a határig keresi az áldozatokat. A Viking Sigyn ukrán kapitánya lecserélte ügyvédeit.
Délután indult el a Clark Ádám úszódaru a Népszigettől, 15 órára pedig már meg is érkezett a Margit hídhoz, a múlt szerdai tragikus hajóbaleset helyszínéhez. Az Árpád- és a Margit hidat lezárták, amíg áthajózott alattuk.
A vízállást nem tudják befolyásolni, a mentés vezetője pedig nem akarta kockáztatni, hogy egy vízszint emelkedés miatt az úszódaru beragadjon északon, ezért rendelte most a Margit hídhoz, mert a vízállás ezt most lehetővé tette – mondta a helyszínen újságíróknak Jasenszky Nándor, a TEK társadalmi kapcsolatokért felelős osztályvezetője.
A kiemelést viszont még nem lehet elkezdeni, az további előkészítő munkát igényel. A Műszaki Egyetem mérnökei négy heveder átvezetését javasolták a hajóroncs alatt. Egyet az elején, egyet a végén, kettőt pedig középen, ahol a gépház van, mert ott a legnehezebb a hajó.
A kiemeléshez használt heveder hat darab drótkötélből áll, ilyenből fűznek át négyet a hajó alatt, de ez nagyon nehezen halad. A hevedereket vezetőszárakkal húzzák át a roncs alatt, de már a vezetőszárak áthúzása is nagyon lassan megy a körülmények miatt, abban bíznak, hogy hétvégére sikerül átjuttatni mind a négy hevedert a hajó alatt.
Ezt a műveletet magyar ipari búvárok végzik, egyszerre egy, a szakmai szabályok alapján.
Vizsgálják annak a lehetőségét, hogy a dél-koreai búvárok eközben biztonságosan merülhetnek-e, hogy a hajóroncs ablakait lezárják.
Az úszódarus kiemeléshez szükséges négy lefutó kötélzetet a mérnökök számításai szerint külön le kell gyártatni méretre, ez a munka már folyamatban van – közölte Jasenszky Nándor.
Közben az is kiderült, hogy már nem Élő Gábor védi a Viking Sigyn kapitányát, akit halálos tömegszerencsétlenség okozásával gyanúsít a rendőrség – tudta meg a Pesti Srácok. Az ügyvéd arról nem mondhatott semmit, hogy miért szűnt meg a megbízatása. A lap úgy tudja, az ukrán kapitány másik ügyvédje, M. Tóth Balázs sem jár el már az ügyben, így a férfi védelmét új ügyvéd látja el.
A Fővárosi Főügyészség csütörtökön közölte, hogy a nyomozás adatai szerint a szállodahajó kapitánya a dunai hajóbaleset után adatokat törölt a telefonjáról.
Megerősítették továbbá azt a sajtóhírt is, hogy áprilisban Hollandiában is egy balesetet átélt hajó fedélzetén volt a kapitány. Később kiderült, április 1-jén valóban annak a hajónak a fedélzetén volt, de az incidens idején nem ő volt a hajó kapitánya.
Ahogy arról korábban beszámoltunk, május 29-én este, nem sokkal 9 óra után a Margit hídnál a Viking Sigyn szállodahajóval ütközött a jóval kisebb, dél-koreai turistákat szállító Hableány turistahajó, amely másodpercek alatt elmerült.
Hét embert a környező hajókon utazók mentettek ki, és hét embernek a holttestét találták meg még aznap, mindannyian dél-koreai állampolgárok voltak. Azóta folyamatosan kerülnek elő az újabb áldozatok, illetve több holttest még a hajóroncsban van.