Ben Cohen: Nemi erőszak Párizsban

people walking on sidewalk near eiffel tower during daytime

Az antiszemita erőszak mindenhol borzalmas, ahol csak előfordul, de Franciaországban, ahogyan azt az elmúlt két évtizedben újra és újra megtanulhattuk, a legsúlyosabb incidensek közül sok esetben az áldozatok ismerték az elkövetőket, sőt, egyes esetekben még együtt is szocializálódtak velük – írja Ben Cohen, az Alapítvány a Demokráciák Védelméért vezető elemzője.

2003-ban például egy fiatal zsidó DJ-t, Sebastien Salemet meggyilkolta Adel Amastaibou, egy muszlim szomszéd, akivel gyermekkora óta barátok voltak. Maga a gyilkosság megdöbbentő volt a maga brutalitásában, mivel Salem holttestét több késsel és villával ejtett szúrt sebbel találták meg. Miután Amastaibou-t nem sokkal a gyilkosság után letartóztatta a rendőrség, elmondta nekik: „Boldog vagyok, ha meghalt, az a szemétláda, ha meghalt, én is boldog vagyok, ez a kib@szott zsidó, mocskos zsidó”.

Három évvel később Ilan Halimi, egy fiatal francia-izraeli mobiltelefon-értékesítő volt a soros, aki egy többnyire muszlim banda, a „Barbárok” által elkövetett emberrablással, kínzással és gyilkossággal járó szörnyű megpróbáltatásokon ment keresztül. Halimi azután került a karmaik közé, hogy flörtölni kezdett egy vonzó fiatal nővel, akit kifejezetten azzal a céllal küldtek a boltba, ahol dolgozott, hogy csapdába csalják. Ezt követően három hetet töltött fogságban, amely alatt folyamatosan verték és cigarettacsikkeket nyomtak el rajta, miközben egy radiátorhoz kötözték.

A banda megpróbált 450 000 euró váltságdíjat kicsikarni Halimi rokonaitól, mivel azt hitték, hogy gazdagok, mert – ahogy később a banda egyik tagja a rendőröknek magyarázta – „a zsidóknak van pénzük”.

2006. február 13-án Halimit még élve, testének 80%-án égési sérülésekkel, Párizs külvárosában, egy vasúti pálya mellett dobták ki. Halimit egy járókelő fedezte fel, aki mentőt hívott, de a kórházba vezető úton Halimi meghalt.

2017 áprilisában aztán Sarah Halimit (aki nem állt rokonságban Ilan-nal), egy özvegyet, aki egyedül élt egy párizsi szociális bérlakásban, halálra verte muszlim szomszédja, Kobili Traoré, egy piti bűnöző és drogkereskedő, aki egy helyi iszlamista mecsetben kezdett járni. Az 1890-es évek hírhedt Dreyfus-ügye óta a francia zsidókkal szembeni legmegalázóbb igazságszolgáltatás során a francia legfelsőbb bíróság úgy döntött, hogy Traoré mentesül a büntetőeljárás alól azzal az indokkal, hogy a gyilkosság éjszakáján fogyasztott kannabisz miatt ideiglenesen elmebeteg lett.

E szörnyű döntés után sokan tették fel ironikusan a kérdést, hogy vajon a halálos autóbalesetekért felelős, betépett vagy részeg sofőrök is megkapnák-e ugyanezt a kiváltságot.

Azoknak, akik palesztin zászlót lengetnek Európában és Amerikában

Akiknek fogalmuk sincs az igazságról. Amichay Mihály Éva írása.

A következő évben egy 85 éves holokauszt-túlélőt, Mireille Knollt meggyilkolta két férfi, akiket meghívott párizsi lakásába, mivel egyiküket – Yacine Mihoubot – gyermekkora óta ismerte. Mihoub 11-szer megszúrta Knollt, mielőtt felgyújtotta a holttestét, egy rablás részeként, amelyet azért hajtottak végre, mert – akárcsak Ilan Halimi esetében – a nő zsidó volt, tehát gazdagnak hitték. Legalább ebben az esetben Mihoubot és bűntársát, Alex Carrimbacust bebörtönözték, akárcsak Mihoub édesanyját, aki a gyilkos fegyverként használt kés megtisztításában segített a párosnak.

2024-ben a borzalom folytatódik. Más országokhoz hasonlóan Franciaországban is az amúgy is aggasztó mértékű antiszemita incidensek az október 7-i dél-izraeli Hamász-pogromot követően robbanásszerűen megnőttek. Az idei év első három hónapjában a Le Monde szerint a zsidók ellen irányuló incidensek a háromszorosára nőttek 2023 azonos időszakához képest.

A múlt héten egy olyan támadásról érkezett hír, amely éppoly émelyítő volt, mint a fent leírtak – csakhogy ezúttal egy 12 éves kislány volt a célpont.

Az áldozat egy barátjával egy parkban ült, amikor három 12 és 13 év közötti fiú közeledett felé. A rendőrség beszámolója szerint a lányt egy fészerbe hurcolták, ahol megverték, majd vaginális, orális és anális szexre kényszerítették. A nemi erőszak során támadói – mind pubertáskorban lévő fiúk – antiszemita szidalmakat vágtak a lány fejéhez. A két fiú, aki az erőszakot elkövette, őrizetben maradt, míg bűntársuk, aki részt vett a verésben és a sértegetésben, de a jelek szerint nem erőszakolta meg őt, mostanra hazatérhetett.

Candace Owens esete bizonyítja a szélsőjobb és radikális baloldal közeledését

A riválisok egyesítik erőiket, és a korábbi ellenségek most barátokká válnak, a közösség pedig részt vesz a kijelölt bűnbak megbüntetésében.

A fiatal lány megpróbáltatásai, amelyek egy életre megsebezték, a szokásos melldöngetést váltották ki a francia politikusok körében, élükön Emmanuel Macron elnökkel, aki az „antiszemitizmus csapása” ellen prédikált. Kétségtelen, hogy a nemi erőszak a közelgő francia választásokon is szerepet fog játszani, a nemzeti radikális Nemzeti Összefogás (RN) máris kihasználja a saját céljaira, a szélsőbaloldali La France Insoumise (LFI) pedig, amelynek parlamenti képviselőit gyakran és jogosan vádolták antiszemitizmussal október 7. után, kötelességének érzi, hogy elítélje az „antiszemita rasszizmust”.

A problémák azonban mélyebbre nyúlnak, mint a franciaországi, sőt, más országok politikusainak nyilatkozatai. Az antiszemita erőszak mindig is rávilágított az ilyen pokoli helyzetekben rekedt zsidó nők különleges kiszolgáltatottságára. A zsidó nőket megerőszakolták és szexuálisan megalázták a 19. és 20. századi oroszországi és kelet-európai pogromok idején, ahogyan a náci korszakban is. A közelmúltban az október 7-i nap maradandó emlékét a Hamász terroristái által fiatal nőkön elkövetett nemi erőszakok jelentik. A kiszabadultak vallomásai nem hagynak kétséget afelől, hogy a szexuális erőszak része volt a túszként szerzett tapasztalataiknak.

Zsidósága miatt erőszakoltak meg egy 12 éves francia lányt

Az elkövető két tinédzser „mocskos zsidónak” szidalmazta a lányt, a nyomozók antiszemita megjegyzéseket és képeket találtak, köztük egy elégetett izraeli zászlót.

A nemi erőszak természetesen a nőgyűlölet cselekedete – a férfiak groteszk eszköze arra, hogy a nőket fizikai erejükre emlékeztessék. De ez egyben a dehumanizáció aktusa is. És ez a dehumanizáció az, ami összeköti az október 7-i nemi erőszakot egy fiatal zsidó lány párizsi megerőszakolásával.

Arra is emlékeztet, hogy a zsidók által a közösségi médiában nap mint nap elszenvedett gyalázkodásnak valós következményei vannak.

New York Cityben láttak Hamász-párti tüntetőket a metróban utazni, akik azt kérdezték, hogy az utastársaik közül van-e olyan, aki „cionista”. A múlt héten a 72. utca és a Broadway sarkán egy kippát viselő idős férfit leköpött egy gengszter, aki azt kiabálta, hogy „Szabad Palesztinát”. Mondhatjuk-e őszintén, hogy az ilyen emberek visszariadnának még bestiálisabb tettektől, például a nemi erőszaktól? Bízhatunk-e abban, hogy megmaradnak a szóbeli erőszaknál, bármilyen rossz is az?

Ami Párizsban történt, elszigetelt cselekménynek tűnhet, de a valóságban bárhol megtörténhet.

És ha a hatóságok nem fognak megvédeni minket és a gyermekeinket, akkor nekünk kell elkezdenünk megvédeni magunkat, mert az ellenségeink egy dologban egyértelműek: vagy mi, vagy ők.

Ezt a cikket szerkesztőségünk a sábát beállta előtt készítette és előre időzítve jelent meg az oldalon.

A pont, ahonnan nincs visszatérés: megkezdődött a „virtuális kristályéjszaka”?

Elhagytuk a normalitást, elhagytuk a megszokott életünket, csak még nem vettük észre. Kornéli Beáta történész és Közel-Kelet kutató írása.

Ebben a cikkben a téma érzékenysége miatt nem jelenítünk meg hirdetéseket.

A véleménycikkek nem feltétlenül tükrözik a Neokohn szerkesztőségének az álláspontját.