Bella Hadid palesztin-amerikai modell és aktivista azt állítja, hogy nem tudott az 1972-es müncheni olimpián elkövetett palesztin terrortámadásról, amikor beleegyezett, hogy részt vegyen egy Adidas-kampányban, amelyben a müncheni olimpia retro sportcipőit reklámozta.
Hadid először reagált nyilvánosan azóta, hogy a felháborodást követően kizárták a kampányból. A modell az Instagramon azt írta, hogy az Adidas kampánya „érzéketlen” volt.
„Azoknak, akik nem ismernek, szeretném, ha közvetlenül tőlem hallanátok a legutóbbi, az Adidas-szal közös kampányomról. Soha nem vállalnék tudatosan olyan munkát, amely bármilyen szörnyű tragédiához kapcsolódik” – írta anélkül, hogy konkrétan megnevezte volna a palesztin Fekete Szeptember által végrehajtott müncheni mészárlást.
„A kampány megjelenése előtt nem volt tudomásom az 1972-es szörnyű eseményekkel való történelmi kapcsolatról. Meg vagyok döbbenve, fel vagyok háborodva, és csalódott vagyok az érzékenység hiánya miatt, ami ebbe a reklámkampányban zajlott” – folytatta.
Hadid azt mondta, „soha” nem egyezett volna bele a részvételbe, ha tudta volna mi történt az olimpián.
„Bár mindenkinek az volt a szándéka, hogy valami pozitív dolgot hozzon létre, és a művészeten keresztül összehozza az embereket, a kollektív megértés hiánya minden fél részéről aláásta a folyamatot” – mondta. „Nem hiszek a gyűlölet semmilyen formájában, beleértve az antiszemitizmust”.
Hadid azt is elmondta, hogy fáj neki, hogy a palesztin ügyet azonnal a terrorizmussal hozzák összefüggésbe.
„Palesztina nem egyenlő a terrorizmussal, és ez a kampány akaratlanul is egy olyan eseményt emelt ki, amely nem reprezentálja, hogy kik vagyunk”- írta, hozzátéve, hogy ő egy „büszke palesztin nő”.
„Örökké ki fogok állni a palesztin népem mellett, miközben továbbra is kiállok egy antiszemitizmustól mentes világért. Az antiszemitizmusnak nincs helye a palesztin nép felszabadításában” – írta Hadid.
Az Adidas bocsánatot kért Hadidtól, miután eltávolította őt az Adidas Originals termékcsalád kampányából, amellyel a retro SL 72-es tornacipőket reklámozták. A cég közölte, hogy teljesen felülvizsgálja a kampányt, anélkül, hogy részletezte volna, hogy ez pontosan mit jelent.