Az Adidas kénytelen lesz megsemmisíteni a mintegy félmilliárd dollár értékű Yeezy tornacipőt Kanye West antiszemita kirohanásai után.
A sportszergyártó márka azon töri a fejét, hogy mit kezdjen a cipőkből álló hatalmas készletével, amelyek ára 200 és 600 dollár között mozog, miután tavaly megszakította a kapcsolatot a kegyvesztett rapperrel.
Elemzők szerint az Adidas, amely már közölte, hogy a botrány 1,3 milliárd dollárral csökkentette a bevételeit, kénytelen lehet elégetni a készleteket – mert PR-rémálom veszélyét kockáztatja, ha továbbra is árengedménnyel árulják őket.
Tom Nikic, a Wedbush elemzője a Washington Postnak elmondta, hogy a Yeezy-vonal évente körülbelül 2 milliárd dolláros bevételt jelent az Adidasnak, hozzátéve: „Ami miatt ez olyan drámai, az az, hogy milyen nagy dologról van szó”. Szerinte a kereskedelmi dilemmát megzavarta West bukásának „hirtelensége”.
Nikic szerint a Yeezy címke eltávolítása és a cipők „zombi Yeezyként” történő árengedményes értékesítése kockázatos volt, mivel a márka még mindig úgy tekinthetett volna rá, mintha „egy olyan valakivel való együttműködésből származó haszonra tett volna szert, aki nyilvánvalóan antiszemita kijelentéseket tett”.
A cipők elégetése vagy más módon történő megsemmisítése lenne a legszélsőségesebb megoldás – de ezt más divatmárkák is megtették már korábban, bár más körülmények között.
Korábban olyan luxusmárkák, mint a Louis Vuitton és a Burberry is szembesültek kritikával, amiért a márka értékének megőrzése érdekében elégették az eladatlan cipőket.
Elizabeth Napier, a Toledói Egyetem adjunktusa a Postnak azt mondta, hogy az Adidasnak jótékonysági szervezeteknek kellene felajánlania a készleteket, hogy segítsenek a katasztrófaelhárításban, beleértve azokat, amelyek a nemrég Szíriát és Törökországot sújtó földrengések után segélyt nyújtanak.
További cikkeinket is megtalálja Facebook-oldalunkon.