A szefárd főrabbi szerint a reform és a konzervatív judaizmus egy új vallás

Jichák Yosef szefárd főrabbi szombat esti heti tanításán ismét bírálta a reform és konzervatív zsidókat, mondván, hogy „új vallást” képviselnek, és aktívan „kiforgatják a Tóránkat”.

„Saját vallásuk van; egy új vallás”

– mondta Yosef a reform és konzervatív zsidókról.

„Nincs különbség a reformok és a konzervatívok között. Mindkettő ugyanaz”.

Yosef hangsúlyozta, hogy a reform és a konzervatív zsidók „mindketten sábátgyalázók és aktívan kiforgatják a Tóránkat”.

A főrabbi tanítása szerint, amelyet a Kikar HaShabbat ultraortodox hírportálon közvetítettek, jobb a szekuláris zsidókkal kapcsolatba lépni és megpróbálni őket közelebb hozni a valláshoz, mint a reform vagy konzervatív zsidókkal.

„Egy szekuláris emberből is lehet bál tsuva [olyan zsidó, aki visszatér a valláshoz, miután világi életmódot követett]. Közelebb lehet őt hozni. Tudja, hogy ő szekuláris. Tudja, hogy téved. Sokan vannak, akik visszatértek Istenhez”.

Yosef feltette a kérdést:

„Láttál már olyan reformzsidót, aki megtért? Én nem láttam egyet sem. Nincs egy sem. Úgy érzik, hogy rendben vannak, hogy van vallásuk, [de szerintem] nekik egy új vallásuk van”.

Yosef hozzátette, hogy az ortodox zsidóknak tartózkodniuk kellene mindentől, ami a reformzsidók szokásaihoz hasonlíthat.

„Mindent ellenzek, ami a reformra hasonlít”

– mondta.

Elárulta, hogy azt javasolta Shmuel Rabinowitz rabbinak, a Siratófal és a Szent helyek rabbijának, hogy

„ne engedje meg nekik [a reformzsidóknak], hogy nők gyújtsanak gyertyát a Siratófalnál”.

A reformmozgalom válaszában leszögezte:

„Lehetetlen, hogy egy olyan rabbi becsmérelje a liberális zsidó közvéleményt, beleértve a reform és konzervatív mozgalomhoz tartozó izraeli férfiakat és nőket, aki közpénzből kapja a fizetését. Az lenne a helyénvaló, ha Izrael főrabbija megértené, hogy többféleképpen lehet zsidónak lenni, és nem zárná ki zsidók millióit Izrael népéből.

„Izrael főrabbijnak egész közösségeket megbélyegző és megalázó magatartása rendkívül felháborító, és ebben az ügyben várjuk a Legfelsőbb Bíróság döntését a főrabbi fegyelmi felelősségre vonásával kapcsolatban.

„Hanuka előestéjén érdemes még egyszer leszögezni, hogy a Siratófal nem a Siratófal rabbijának vagy a főrabbinak magánbirtoka, hanem egy nemzeti és vallási helyszín, amely Izrael egész népének a tulajdona.

„Ahelyett, hogy sötétséget terjesztenénk, ahogy a főrabbi teszi, és ezzel elidegenítenénk a zsidókat a judaizmustól, mi továbbra is a pluralista, egalitárius és tisztelettudó judaizmus fényét fogjuk terjeszteni”.

Megszűnhet az egalitárius ima a Siratófalnál

Az haredi Egyesült Tórai Judaizmus párt kormánykoalíciós alkujában kívánja elérni, hogy ne legyen koedukált imarészleg a szent helyen.