A világon elsőként állít hadrendbe légi utántöltő drónt Amerika.
A tervek szerint amerikai haditengerészet MQ-25 tankerdrónja 2026-ban áll szolgálatba.
Tankerdrónnal erősít a haditengerészet
Az amerikai haditengerészet tisztviselője korábban megerősítette, hogy az MQ-25 Stingray (Rája) légi utántöltő drónt 2026-ra tervezik integrálni a repülőgép-hordozók működésébe.
Daniel Cheever altengernagy, a haditengerészeti légierő parancsnoka a Breaking Defense-nek elmondta, hogy az MQ-25 drón integrációja lehetővé teszi a pilóta nélküli és ember nélküli csapatmunkát, lehetővé téve a repülőgépek számára, hogy növeljék hatótávolságukat anélkül, hogy le kellene szállniuk az utántöltéshez.
Az MQ-25-ös légi utántöltés közben:
„Rengeteget foglalkozunk ezzel a dologgal, hogy ember és pilóta nélküli csapatmunkát tudjunk végezni egy repülőgép-hordozón, és ez egy más világ” – magyarázta.
„Ez megnyitja a hatodik generációs együttműködő harci repülőgépek jövőjét és mindent, ami utána jön.”
A „Légi Főnök” néven is ismert tisztviselő bizalmát fejezte ki az ütemtervvel kapcsolatban, annak ellenére, hogy kihívást jelent a drónok leszállása egy repülőgép-hordozó repülőfedélzetén.
„Nagyon izgatott vagyok emiatt” – jegyezte meg Cheever. „Szükségünk van erre a képességre.”
Mit érdemes tudni az MQ-25 drónról?
Az MQ-25 Stingray a világ első, repülőgép-hordozón állomásozó pilóta nélküli légi utántöltő repülőgépe lesz, amely az amerikai haditengerészet repülőgép-hordozóin fog szolgálni.
A drón akár 6804 kilogramm üzemanyagot is képes szállítani, ami elegendő több repülőgép, köztük az F/A-18 Super Hornet, az EA-18G Growler és az F-35C vadászgépek hatótávolságának növelésére.
Az MQ-25 hatótávolsága 1500 tengeri mérföld (2778 km), és akér hírszerző, megfigyelő és felderítő küldetéseket is támogathat.
Ezt a cikket szerkesztőségünk a sábát beállta előtt készítette és előre időzítve jelent meg az oldalon.
Kép: Boeing


