Új korszak a légi közlekedésben – felszállt az első szuperszonikus X-59 repülőgép!

A Lockheed Martin és a NASA közös sikerről számolt be a repülőgép első felszállása után.

A Lockheed Martin Skunk Works a NASA-val együttműködve sikeresen végrehajtotta az X-59, egy forradalmian új, csendes szuperszonikus repülőgép első repülését, amelyet a gyorsabb kereskedelmi légi közlekedés megteremtésére terveztek.

Szuperszonikus repülőgépek jelentik a légi közlekedés jövőjét?

Az X-59 az Skunk Works kaliforniai létesítményéből szállt fel, majd a NASA Armstrong Repüléskutató Központjának közelében szállt le. Az X-59 szuperszonikus repülőgép pontosan a tervek szerint teljesített, igazolva a kezdeti repülési tulajdonságokat és a légi adatok teljesítményét, mielőtt biztonságosan leszállt volna új otthonában.

„Izgatottan várjuk az X-59 első repülését”

– mondta O. J. Sanchez, a Lockheed Martin Skunk Works alelnöke és vezérigazgatója a felszállás előtt. „Ez a repülőgép a közös csapatunk innovációjának és szakértelmének bizonyítéka, és büszkék vagyunk arra, hogy a csendes szuperszonikus technológia fejlesztésének élvonalában vagyunk.”

Az X-59 első felszállása:

X-59 Takes to the Skies

On Oct. 28, 2025, X-59 flew for the very first time. From takeoff at our Skunk Works’® Palmdale facility to landing at NASA’s Armstrong Flight Research Center, everything performed exactly as planned. The X-59 moved with the kind of confidence that comes from years of innovation, teamwork and cutting-edge solutions.

Az X-59 egy egyedülálló szuperszonikus repülőgép, amelyet arra terveztek, hogy bemutassa a szuperszonikus sebességgel való repülés képességét, miközben az ezzel járó hangrobbanást csupán egy halk puffanásra csökkenti. Ezzel az X-59 célja, hogy leküzdje a szuperszonikus kereskedelmi repülések egyik fő akadályát, amely jelenleg a zajszennyezéssel kapcsolatos aggályok miatt korlátozza ezeknek a gépeknek a használatát polgári légi közlekedésben. Az X-59 sikeres fejlesztése és repülési tesztelése utat nyithat az új, elfogadható zajküszöbérték alatt működő szuperszonikus kereskedelmi repülésekhez használt gépekhez. 

A szuperszonikus repülőgépek kétszer olyan gyorsan lesznek képesek szállítani az utasokat és a rakományt, mint a mai repülőgépek.

Flightradar24 on X (formerly Twitter): „Airborne! The @NASA X-59 QueSST is making its first flight. The aircraft is uniquely shaped to fly supersonically without making a loud sonic boom. https://t.co/PWWsFcLJsk pic.twitter.com/d6vJMI5Hta / X”

Airborne! The @NASA X-59 QueSST is making its first flight. The aircraft is uniquely shaped to fly supersonically without making a loud sonic boom. https://t.co/PWWsFcLJsk pic.twitter.com/d6vJMI5Hta

„Az X-59 az amerikai találékonyság szimbóluma. Az amerikai szellem nem ismer határokat. A DNS-ünk része – a vágy, hogy messzebbre, gyorsabban és még halkabban repüljünk, mint bárki korábban. Ez fenntartja Amerika vezető helyét a repülésben, és potenciálisan megváltoztathatja az utazóközönség repülési szokásait” – mondta Sean Duffy, a NASA megbízott igazgatója.

Érkeznek a „Ferrari” F-35-ösök – halálos fejlesztést kap a világ legjobb vadászgépe

Még veszélyesebbek lesznek a nyugati vadászgépek

Leleplezték a Vectist: Halálos lopakodó drónt fejleszt Amerika

A Lockheed Martin titkos fejlesztési részlege bemutatta a legújabb projektjét.

Kép: Wikimedia Commons/Lockheed Martin Corporation