A Lockheed Martin és a NASA közös sikerről számolt be a repülőgép első felszállása után.
A Lockheed Martin Skunk Works a NASA-val együttműködve sikeresen végrehajtotta az X-59, egy forradalmian új, csendes szuperszonikus repülőgép első repülését, amelyet a gyorsabb kereskedelmi légi közlekedés megteremtésére terveztek.
Szuperszonikus repülőgépek jelentik a légi közlekedés jövőjét?
Az X-59 az Skunk Works kaliforniai létesítményéből szállt fel, majd a NASA Armstrong Repüléskutató Központjának közelében szállt le. Az X-59 szuperszonikus repülőgép pontosan a tervek szerint teljesített, igazolva a kezdeti repülési tulajdonságokat és a légi adatok teljesítményét, mielőtt biztonságosan leszállt volna új otthonában.
„Izgatottan várjuk az X-59 első repülését”
– mondta O. J. Sanchez, a Lockheed Martin Skunk Works alelnöke és vezérigazgatója a felszállás előtt. „Ez a repülőgép a közös csapatunk innovációjának és szakértelmének bizonyítéka, és büszkék vagyunk arra, hogy a csendes szuperszonikus technológia fejlesztésének élvonalában vagyunk.”
Az X-59 első felszállása:
Az X-59 egy egyedülálló szuperszonikus repülőgép, amelyet arra terveztek, hogy bemutassa a szuperszonikus sebességgel való repülés képességét, miközben az ezzel járó hangrobbanást csupán egy halk puffanásra csökkenti. Ezzel az X-59 célja, hogy leküzdje a szuperszonikus kereskedelmi repülések egyik fő akadályát, amely jelenleg a zajszennyezéssel kapcsolatos aggályok miatt korlátozza ezeknek a gépeknek a használatát polgári légi közlekedésben. Az X-59 sikeres fejlesztése és repülési tesztelése utat nyithat az új, elfogadható zajküszöbérték alatt működő szuperszonikus kereskedelmi repülésekhez használt gépekhez.
A szuperszonikus repülőgépek kétszer olyan gyorsan lesznek képesek szállítani az utasokat és a rakományt, mint a mai repülőgépek.
„Az X-59 az amerikai találékonyság szimbóluma. Az amerikai szellem nem ismer határokat. A DNS-ünk része – a vágy, hogy messzebbre, gyorsabban és még halkabban repüljünk, mint bárki korábban. Ez fenntartja Amerika vezető helyét a repülésben, és potenciálisan megváltoztathatja az utazóközönség repülési szokásait” – mondta Sean Duffy, a NASA megbízott igazgatója.
Kép: Wikimedia Commons/Lockheed Martin Corporation

				
				
				


