Németországba is begyűrűzött a bojkott: már az Aldi sem rendel izraeli árukat

a store front with a large ad on it

A Ynet szerint egyre több izraeli árut bojkottálnak Európában – az Aldi is érintett.

Az izraeli gazdák az EU-n belüli növekvő elutasításra figyelmeztetnek, miközben az Aldi leállította az izraeli megrendeléseket.

Bajban az izraeli gazdák

Az izraeli mezőgazdasági termékek bojkottja egyre terjed Európában – mondják az izraeli gazdák és exportőrök, akik szerint Németország, amelyet régóta megbízható kereskedelmi partnernek tartottak, szintén egyre kevesebbet rendel. 

Az Izrael-ellenes bojkottmozgalom új lendületet kapott, miután olasz és brit kereskedelmi láncok úgy döntöttek, hogy leállítják az izraeli termékek értékesítését.

Az izraeli exportőrök szerint még az olyan nagy európai kiskereskedelmi láncok, mint a német Aldi, a brit Waitrose, de még japán üzletek is csendben megváltak az izraeli termékektől.

„Az elmúlt két hétben egyre hangosabbak a bojkottot szorgalmazó hangok Németországban, és ez új jelenség” 

– mondta egy izraeli burgonyaexportőr az Ynetnek. „Az Aldi már hat hete mindent megtesz, hogy ne vásároljon tőlünk.”

Egy másik gazda leírta, hogy a német csomagoló cégek, bár szimpatizálnak Izraellel, de nyomás alatt állnak, és most haboznak az izraeli áruk eredeti címkével történő forgalmazásával. 

Csak ez hiányzott: már kapható a “népirtásmentes” Gáza Kóla

„Szeretném, ha minden korty emlékeztetné az embereket Palesztina küzdelmére” – mondta a Coca-Colánál jócskán drágábban adott ital palesztin megalkotója.

Made in Israel

„Az egyik kiskereskedő beszerzője azt mondta nekem, hogy nehéz az „Izraelben termelt” feliratot a polcra tenni, amikor az újságok címlapján a „népirtás” szerepel.” 

– magyarázta az egyik izraeli gazda.

Bár a német partnerek eddig tiszteletben tartották a meglévő szerződéseket, az izraeli exportőrök arra figyelmeztetnek, hogy az Aldi „szezonális változtatásokra” hivatkozva finoman kiszorítja az izraeli beszállítókat, ami szerintük egyértelműen a gázai háború miatti politikai hangulatváltozásnak köszönhető.

Ofer Levin, egy vezető mezőgazdasági exportőr megjegyezte, hogy Belgium volt az első, amely szigorú szabályokkal tette láthatóvá a termékek izraeli származását, és így sebezhetővé tette őket a bojkottal szemben. 

„A származási ország megjelölése nélküli burgonyát továbbra is nagy mennyiségben vásárolják; ez azt mutatja, hogy ez teljes mértékben politikai kérdés” 

– magyarázta Levin, hozzátéve, hogy a svéd és norvég kiskereskedők már régóta nem vásárolnak izraeli termékeket. Az exportőr elmondta, hogy a helyzet azért is aggasztó, mert Németország számít jelenleg Izrael legnagyobb burgonyapiacának.

Működésben a géntechnológia: tejfehérjés krumplit fejlesztett ki egy izraeli cég

A Finally Foods bemutatta a világ első géntechnológiával módosított burgonyáját, amely valódi tejfehérjét tartalmaz.

Megszólalt a német kancellár: Izrael helyettünk végzi el a piszkos munkát

Friedrich Merz szerint mindenki hálás lehet Izraelnek.

Kattintson ide, ha hozzá kíván szólni a Facebookon! További cikkeinket is megtalálja Facebook-oldalunkon.