Miközben Európa bojkottálja az amerikai és izraeli márkákat, a „Gaza Cola” és a „Palestine Cola” egyre nagyobb népszerűségre tesz szert.
Az Egyesült Államokhoz és Izraelhez kötődő nemzetközi márkák elleni európai gazdasági bojkottot kihasználva néhány ügyes vállalkozó megragadta a pillanatot. A „Gaza Cola” és a „Palestine Cola” egyre népszerűbbek az európai piacokon.
A bojkott olyan márkákat céloz meg, mint a Coca-Cola, a McDonald’s és a Starbucks. A Time magazin augusztusban arról számolt be, hogy az amerikai és izraeli vállalatok kereskedelmi bojkottja az eladások visszaesésével és elbocsátásokkal jár. A bojkottálók a helyi márkák felé fordulnak, hogy betöltsék az űrt.
Az arab média szerint a Gaza Cola augusztusban került az Egyesült Királyság piacára, felzárkózva a Palestine Cola nevű termékhez, amelyet két palesztin testvér márciusban dobott piacra Svédországban.
A testvérek a Palestine Beverages néven palesztin kólát, narancsitalt, limonádét, energiaitalt és cukormentes kólát tartalmazó termékcsaládot hoztak létre.
A Palestine Beverages termékeken nem hiányozhat az olajfa illusztráció, amelyet az arab média a „palesztin harc szimbólumaként” emelt ki. A Time pedig arról számol be, hogy a márkából mindössze öt hónap alatt 16 millió doboz fogyott el. Mohammad Qaswani, a Palestine Beverages kommunikációs vezetője elmondta, hogy: „Fogalmunk sem volt róla, hogy ilyen népszerű lesz”.
A vállalat közlése szerint ők nem csak italokat árulnak, hanem egy olyan márkát, amely beszélgetéseket indít el Gázáról.
Az újabb Gaza Cola dobozán a palesztin zászló színei és egy keffiyeh-mintázat látható, és többféle ízben kapható.
Az arab világ közösségi médiája cikkektől, videóktól és az italok sikeres kóstolóitól hangos. A Svédországban élő szomáliai bevándorló, Najih Al-Khiluli megosztott egy videót, amelyben a Gaza Cola és a Gaza Water italokat mutatja be, és „gyönyörű alternatívának” nevezte őket az „Izraelt támogató” márkákkal szemben. A beszámolók szerint a termékekből származó nyereség egy részét a Gázai övezet támogatására fordítják, a Gaza Cola, a cég saját bevallása szerint a bevétel 10%-át adományozza.
Egy arab csatorna videót tett közzé a Palestine Colaról, megjegyezve, hogy az EU-ban, az Egyesült Királyságban és Dél-Afrikában kapható, de arab országokban nem. A befektetőket az ital terjesztésére szólították fel, kérve: „Lehet, hogy ez az izraeli cégek piaci monopóliumának vége? Készen állsz arra, hogy részese legyél a változásnak?”. Egy másik, augusztusban készült videóban a Palestine Cola kóstolóját mutatták be, 10-ből 9 pontot adva neki, pluszpontot kapva a Gázai övezet támogatásáért.