Woke Disney – közel egymilliárd dollárt veszített a cég az utolsó nyolc filmjén

Úgy tűnik, a nézők nem vevők az újhullámos irányzatokra ­– írja a Mandiner.

A Dailywire egy ismert filmes elemző becslését idézte nemrég, mely szerint az elmúlt 12 hónapban a Disney, „amely a közönség nagy részével ellentétes álláspontra helyezkedett”, közel 900 millió dollárt veszített az utolsó nyolc filmjén.

A YouTube pénzügyi elemzője, Valliant Renegade a Lightyear, a Thor: Szerelem és mennydörgés, a Furcsa világ, a Fekete Párduc: Wakanda Forever, A Hangya és a Darázs: Quantumania, A Galaxis őrzői 3, A kis hableány és az Elemi bevételeit és marketingköltségeiket vetette össze. Az utóbbi két filmet egyébként még mindig játsszák a mozikban – tette hozzá a lap.

A költségvetések felhasználásával, valamint a gyártási túllépésekkel és újraforgatásokkal kapcsolatos költségek elhagyásával az elemző megállapította, hogy a nyolc film gyártási költségvetése 1,735 milliárd dollárt tett ki, míg a globális terjesztés és a reklámok további 1 milliárd dollárt tettek ki. Így a teljes költséget 2,77 milliárd dollárra becsülte, elismerve, hogy valószínűleg

„néhány esetben alulbecsülte ezt az összeget, ami a Disney-nek kedvez”.

Renegade rámutatott, hogy a Disney a jegybevétel 55%-át a belföldi jegybevételből, 43%-át a nemzetközi jegybevételből, 25%-át pedig a Kínában bemutatott filmekből kapja. Ezután azzal folytatta, hogy a bevételi összegek félrevezetőek lehetnek, mivel nem veszik figyelembe a stúdió és a forgalmazó által a film gyártására és forgalmazására fordított kiadásokat.

„Ne legyen családod, dolgozz, nézd a Netflixet, aztán halj meg!”

Az amerikai elit progresszív értékeket hirdet, miközben konzervatívan él. Ezeket a „luxus-nézeteket” aztán az átlagemberek sínylik meg – mondta Rob Henderson a Neokohnnak.

Az elemző arról is beszélt, hogy „a Disney, amely éveken át licencelte a nagy tartalmait, például a teljes MCU-t, olyan helyekre, mint a Netflix, – ezek több milliárd dollár értékű, harmadik féllel kötött szerződések voltak –, mára megszüntette ezeket”.

„Tehát nem csak azt kell figyelembe vennünk, hogy

mennyi pénzt veszített a Disney a kasszáknál, hanem azt is, hogy mennyi pénzt veszített a gazdasági lehetőségek költségeinél”

– folytatta.

„Látják, ennyi pénzt tudtak volna keresni, ha valóban fogták volna ezeket a filmeket, és licencelték volna őket a Netflixnek, vagy az Amazon Prime-nak, vagy akár hasonlóan ahhoz, amit az Universal tett egy osztott, fizetős lehetőséggel. Ha a Disney csak a Universal-féle megállapodást kötötte volna ezzel a két nagy streaming-szolgáltatóval, akkor sokkal több pénz lenne a zsebében, de úgy döntöttek, hogy az egészet itthon tartják, hogy támogassák a Disney+-t” – magyarázta Valliant Renegade.

Ezt a cikket szerkesztőségünk a sábát beállta előtt készítette és előre időzítve jelent meg az oldalon.

Frankenstein amerikai szörnyetege: a woke kapitalizmus

A Wall Street rájött, hogy egyetlen módon úszhatja meg a progresszívek haragját: ha szövetséget köt velük. Erről szól Vivek Ramaswamy új könyve. Hajdú Tímea recenziója.