A Procter & Gamble, az ismert Tampax márka gyártója beismerte: előfordulhat, hogy a vásárlók nem jutnak a megszokott márkájukhoz az Egyesült Államokban.
Üzenetében a vállalat megerősítette, hogy ideiglenes helyzetről van szó, és a Tampax csapata napi huszonnégy órában, heti hét napon át dolgozik a megnövekedett igények kielégítéséért.
Az Edgewell szóvivője is beismerte, hogy gond van a Playtex tampon, valamint a Carefree és Stayfree tisztasági betétek ellátásával, állítása szerint az egyik amerikai gyárban 2021 végén, illetve az idei év elején egy kanadai beszállítónál bekövetkezett munkaerőhiány miatt.
A Walgreens közölte: együttműködik a beszállítóival, hogy elegendő termék legyen minden üzletében.
A CVS közölte, ha valamilyen különleges termékből átmeneti hiány van, igyekeznek minél gyorsabban pótolni, „úgy, mint a vécépapírt a járvány kezdetén”.
A hiány már több hónapja tart, de csak az elmúlt napokban kapott médiavisszhangot.
Patrick Penfield, a syracusai egyetem áruházláncok igazgatásával foglalkozó szakértője szerint a kereslet egyebek mellett azért is nőtt meg, mert a vásárlók egyes márkákból a hiánytól tartva készleteket halmoznak fel. „Mint a vécépapírból a koronavírus-világjárvány elején” – mondta. Hozzátette, hogy egyes alapanyagokból, így a gyapotból és a műanyagból is hiány van.
Az Egyesült Államokban harmadik, egymást követő éve a gyapot iránti kereslet meghaladja a termelést a maszkok és az egészségügyi védőfelszerelések iránti megnövekedett igények miatt. Az üzemek a koronavírus-járvány csúcspontján ráadásul munkaerőhiány miatt nem tudtak teljes kapacitással működni – tette hozzá a szakértő.
A bébitápszer esetében néhány héttel ezelőtt súlyosabb volt a helyzet, mert februárban az Abbott michigani üzemét be kellett zárni, miután egyes termékek a gyanú szerint két csecsemő halálát okozták.