A NewsWhip által kizárólag az Axios számára rendelkezésre bocsátott adatok szerint a világ figyelme már korántsem éri el ugyanazt a szintet, mint a háború első 100 napjában.
Zelenszkij az Axios munkatársának, Jonathan Swannek múlt héten azt mondta, hogy a globális figyelem kulcsfontosságú volt Ukrajna számára, de aggódik, hogy az embereknél „betelik a pohár” és „cinikusak” lesznek, és „valami újat akarnak”.
Ahogy a figyelem csökken, úgy fog csökkenni a világ vezetőire nehezedő nyomás, hogy segítsenek Ukrajnának és megbüntessék Oroszországot.
„Az Egyesült Államok népének üzenem, ne szokjanak hozzá ehhez a háborúhoz. … Ellenkező esetben egy soha véget nem érő háborút kockáztatunk … Ne szokjanak hozzá a fájdalmunkhoz”.
– mondta Olena Zelenszka ukrán first lady az ABC Newsnak.
A háború első hete és a legutóbbi hét között több mint huszadára csökkent az Ukrajnáról megjelent hírekkel kapcsolatos közösségi médiainterakciók (kedvelések, kommentek, megosztások) száma:
109 millióról 4,8 millióra.
Ez a tendencia tükröződik az online médiában megjelenő tudósítások mennyiségében is, amely az első heti 520 ezer cikkről 70 ezerre csökkent.
Április és május 6 hete alatt a NewsWhip adatai szerint körülbelül 6-szor nagyobb érdeklődés övezte a Johnny Deppről és Amber Heardről szóló történeteket, mint az Ukrajnáról szólóakat.
Ezt a cikket szerkesztőségünk az ünnep beállta előtt készítette és előre időzítve jelent meg az oldalon.