Nem maradnak amerikai hamburger nélkül az oroszok

A Burger King anyavállalata csütörtökön közölte, hogy nem tudta bezárni 800 oroszországi éttermét, mert az ottani független üzemeltetője „megtagadta” ezt – írja a Reuters értesüléseire hivatkozva az Arutz7.

A vállalat, a Restaurant Brands International Inc. azt mondta, hogy a franchise-jogosult Alexander Kolobovval kötött szerződéseinek érvényesítéséhez az orosz kormány segítségére lenne szüksége, de „tudjuk, hogy ez nem fog egyhamar megtörténni” – áll David Shear, a vállalat nemzetközi elnökének az alkalmazottaknak írt levelében.

Ukrajna lerohanására válaszul több nagyvállalat is leállította működését Oroszországban, köztük a McDonald’s, a Starbucks, a Coca-Cola és a PepsiCo.

A Burger Kinghez hasonlóan a Starbucks nem tulajdonolja és nem üzemelteti az ottani több mint 100 kávézóját, de a Burger Kinggel ellentétben volt egy készséges partnere – a kuvaiti székhelyű Alshaya Group -, amely azonnal beleegyezett, hogy bezárja oroszországi Starbucks-létesítményeit és támogatja mintegy 2000 alkalmazottját.

A Restaurant Brands egy évtizeddel ezelőtt lépett be Oroszországba egy három oldalú vegyesvállalati partnerségen keresztül: Kolobov, aki a napi működést irányítja, az Investment Capital Ukraine magántőke- és vagyonkezelő cég, valamint az orosz állami tulajdonú VTB Bank, amelyet a nyugati szankciók sújtottak.

Shear levelében azt írta, hogy a Restaurant Brands megkezdte a folyamatot a közös vállalatban lévő 15 százalékos tulajdonrészének eladására, de ez a megállapodás feltételei alapján „némi időt” vesz igénybe.

„Szeretnénk azonnal felfüggeszteni a Burger King összes oroszországi tevékenységét? Igen. Képesek vagyunk-e most kikényszeríteni a működés felfüggesztését?” – írta. „Nem.”

Az Oroszországgal szemben fellépő más vállalatok között van a YouTube, a Netflix, a TikTok, a Meta (Facebook), a Spotify, valamint a Sony és az Amazon is.

„Ványa bácsi” — itt az új orosz McDonald’s

A Csehov színmű nevét viselő cég nem vitte túlzásba a grafikai tervezést.