Az egykor neves berlini Humboldt-egyetem hallgatói képviselete, az AStA (Allgemeiner Studierendenausschuss, azaz Általános Diákbizottság) , pár napja egy hirdetéssel keresett „a hátrányos megkülönböztetés elleni megbízottat”. A megbízott feladata az lenne, állt a hirdetésben, hogy azokat a diákokat védelmezze, akik valamilyen diszkrimináció áldozatai lettek.
A megbízottnak a kiírás szerint egy olyan „védett teret” kellene teremtenie, „amelyben a faji megkülönböztetés által sújtott diákok jól érzik magukat és tapasztalatcserét folytathatnak.” Mivel ez akkor sikerülhet a legjobban, ha a megbízott „fekete vagy színesbőrű”, ezért kérik, hogy fehérek „a pályázástól tekintsenek el”.
A bőrszín szerinti megkülönböztetést a német alkotmány tiltja. Ezért, hogy a formának eleget tegyen, néhány CDU-politikus halkan háborgott, mire a hallgatói képviselet a kiírás tartalmát kis mértékben megváltoztatta, illetve magyarázkodásba kezdett, hogy a fehérek elleni fajgyűlöletet megindokolja. Az eddigi munka tapasztalatai azt mutatják, írja az AStA, „hogy a tanácsadást azok tudják a legjobban elvégezni, akik maguk is faji megkülönböztetés áldozatai lettek. Ezért szeretnénk azokat a munkakör betöltésére bíztatni, akik személyesen is a rasszizmus áldozatai lettek.”
Úgy látszik az amerikai fehérellenes critical race elmélet immár a Humboldt egyetem diákképviseletének hivatalos álláspontjává vált.
A Humboldt-egyetem már jó ideje hírhedt arról, hogy a diákképviselet többségében nemcsak, hogy támogatja a baloldali radikális, erőszakos „antifasisztákat”, hanem több tagjuk is tevékenyen részt vesz az Antifa akciókban. Rendszeresen megakadályozzák több nekik nem tetsző professzor előadásainak megtartását, pár héttel ezelőtt az AStA egyik (a papíron szociáldemokrata) tagja gyilkosságra uszított az FDP, a Német Szabaddemokrata Párt tagjai ellen.
Az AStA fehérellenes rasszizmusa nem kivételes jelenség a mai Németországban. Az állami tévécsatornák bemondói, riporterei egyre színesebbek lesznek, fehér férfi műsorvezetőket leginkább a kevesek által nézett egzotikus kulturális programokban lehet találni.
A legtöbb nagy élelmiszerlánc mint az Aldi, az Edeka és a Rewe vagy az építkezési áruházak előszeretettel reklámozzák áruikat színesbőrűekkel, ugyanúgy a nagy divatáruházak mint a H&M vagy a Peek & Cloppenburg.
Ha a TV-reklámokból indulnánk ki, azt kellene gondolnunk, hogy Németországnak földrajzilag valószínűleg valahol Afrika északi részén fekszik.
A véleménycikkek nem feltétlenül tükrözik a Neokohn szerkesztőségének az álláspontját.