Azzal, hogy bizonyos felelősségi köröket átruháznának a helyi tanácsokra, lehetővé válna az önkormányzatok számára, hogy saját hatáskörben állapíthassák meg, üzemeltetni kívánják-e a közösségi közlekedést szombaton, vagy sem.
Izrael újonnan kinevezett közlekedési minisztere, a Munkapártot is vezető Meráv Michaeli a 12-es csatornának adott péntek esti interjújában ismertette ötpontos tervét a közlekedés reformjával kapcsolatban – írja a The Jerusalem Post.
A tervek között a sábáti tömegközlekedési szolgáltatások bevezetése, közvetlen járatok indítása az egyiptomi Kairóba és Sharm El Sheikh-be, valamint a közösségi közlekedésre fordított költségvetési források bővítése egyaránt szerepel.
Michaeli azt tervezi, hogy további pénzeszközöket csoportosít át a minisztériumon belül a közösségi közlekedés számára, hogy – egyebek mellett – növelni tudja a buszsávok számát és az autóbuszok érkezési gyakoriságát.
A költségvetési források tervezett emelése az izraeli arab szektor számára elérhető tömegközlekedési szolgáltatások költségvetésének megduplázását is magában foglalja.
Annak érdekében, hogy elkerülje a tervezettel szembeni, vallási természetű ellenkezést, Michaeli azt tervezi, hogy bizonyos jogköröket a helyi tanácsokra ruháznak majd át, ami lehetővé tenné az önkormányzatok számára, hogy saját hatáskörben állapíthassák meg, üzemeltetni kívánják-e a közösségi közlekedést sábátkor, vagy sem.
A 12-es csatorna szerint a tervezett lépéseket várhatóan az új kormányon belül is többen ellenezni fogják.
Michaeli az Egyiptommal és Jordániával kötött izraeli stratégiai megállapodásokat is tovább kívánja erősíteni, amelynek első lépése az elenne, hogy közvetlen járatokat indítanak Kairó és Sharm El Sheikh egyiptomi városokba.
Az Israir és az Arkia légitársaságok várhatóan két hónapon belül megkapják a biztonsági engedélyt, amely a Michaeli tervében szereplő közvetlen járatok indításához szükséges, ám ezzel kapcsolatban a 12-es csatorna meglehetősen visszafogottan fogalmazott: az elképzelés „kissé ambiciózusnak tűnik” – vélték a szerkesztők.
Ötpontos tervének utolsó pontjában egy minisztériumi felelős kinevezését szorgalmazták, akinek a feladata az lenne, hogy bővítse a gyalogosok számára elérhető lehetőségek körét és a gyalogosközlekedés biztonságát.
Első beszédében Michaeli, aki egyébként a második világháborúban zsidómentő akciókat szervező Kasztner Rezső unokája, az elektromos autók működtetéséhez elengedhetetlen infrastruktúra bővítésének szükségességét hangsúlyozta, és azt is kijelentette, hogy
egyetért elődjével, Miri Regev likudos politikussal a dél-izraeli Nevatim városba tervezett új nemzetközi repülőtér építésének szükségességével kapcsolatban.
További fontos, elérendő céljai között Michaeli megemlítette, hogy szorosan együtt kíván működni a Környezetvédelmi Minisztériummal, illetve, hogy meg kell találnia a módját annak, hogy a nők és a férfiak biztonságban érezhessék magukat a zaklatásoktól tömegközlekedési eszközökön, és kiemelte, javítani szándékozik a minisztériumi alkalmazottak foglalkoztatásának feltételein.