Az izraeli belpolitikában nem ült el a vihar a Legfelsőbb Bíróság döntése körül. Eszerint az államnak el kell ismernie a reform és konzervatív rabbik által belföldön, az izraeli állampolgárság megszerzése céljából lefolytatott betéréseket (bővebben itt).
A haredi párt, az Egyesült Tóra Judaizmus képviselője a Kneszetben, Jicák Pindrusz kijelentette, hogy
azok a katonanők, akik a hadsereg betérési rendszerében térnek be, sikszék és gojok, akik nyugodtan gyújthatnak tüzet szombaton is. Ha valaki feleségül venné őket, az apának sivát kellene ülnie, meg kellene tépnie ruháját, és elmondania egy kádist.
A képviselő az ITIM nevű vallási szervezet kongresszusán szólalt fel. Az ITIMK célja ironikus módon, hogy a vallási tekintélyeket befogadóbbá tegye a zsidók sokszínű vallási igényi iránt. Később bocsánatot kért kijelentéséért. Mint mondta, ha valakit meg akart volna sérteni, az nem egy katonanő lett volna. Nem neki kell megmondania, ki zsidó, bár a hadsereg vezérkari főnökének sem ez a dolga.
Az ITIM alapítója, Seth Farber szerint Pindrusz nyilatkozata megmutatja, mennyire nincs köze a halachának a mai Izraelben a betéréshez.
A zsidó hagyomány nagyon érzékeny a betértek iránt, akik semmilyen körülmények között nem érezhetik magukat sebezhetőnek vagy nem tehetőek ki fájdalomnak.
A Jes Atid képviselője, Elazar Stern, aki korábban részt vett a hadsereg betérési rendszerének felépítésében, elmondta, hogy több mint 14 ezren tértek be ezen az úton.
„Pindrusznak szégyellnie kellene magát. Még nem találkoztam olyan emberrel, aki visszatért volna Istennel történt találkozójáról, és azt mondta volna, hogy aki Pindrusz jesivájában tanult, az több pontot kap, mint aki harci egységben szolgál és a zsidó népért kockáztatja az életét”
– mondta.
Jair Lapid, a párt elnöke is bírálta Pindruszt:
„Ezek a csodálatos nők, akiket sikszének nevezett, az életedet mentik meg.”