Tanfolyam a Coca-Colánál: legyünk kevésbé fehérek!

A Coca-Cola célja az, hogy „nyitott” munkakörnyezetet biztosíthassanak – írták közleményükben a Mandiner szerint.

A Coca-Cola netes szemináriumokon belül igyekszik arra nevelni munkavállalóit, hogy „legyenek kevésbé fehérek” – írja a Becker Newsra hivatkozva a portál.

A portálnak egy belsős ember szivárogtatott, mint kiderült, a cég a LinkedIn nevű weboldal segítségével tartja a szemináriumokat:

Noha a fősodratú sajtó nem foglalkozott az üggyel, a Coca-Cola kiadott egy közleményt, amelyben az áll, hogy

az „oktatóanyagok” nem a cég sajátjai, hanem publikusan elérhető videók, amelyeket azért mutatnak be dolgozóiknak, hogy „nyitott” munkakörnyezetet biztosíthassanak.

A többperces videók a leírás alapján arról szólnak, „mit jelent fehérnek lenni”, és „miképp lehet szembeszállni a rasszizmussal”.

A cél az, hogy a hallgatók „kevésbé fehérek” legyenek, amely azt jelenti, hogy legyenek „kevésbé elnyomóak, arrogánsak, magabiztosan, védekezőek, tudatlanok, és ehelyett legyenek alázatosak.

Figyeljenek, higgyenek, ne legyenek érdektelenek, és szakítsanak a fehér szolidaritással” – zárja cikkét a Mandiner.

Előnyt jelenthet feketének lenni Amerikában?

Mit mond el Amerikáról és a rasszizmusról az, hogy a társadalom elitjéhez tartozó értelmiség egyes fehér tagjai feketének adják ki magukat?