A Coca-Cola célja az, hogy „nyitott” munkakörnyezetet biztosíthassanak – írták közleményükben a Mandiner szerint.
A Coca-Cola netes szemináriumokon belül igyekszik arra nevelni munkavállalóit, hogy „legyenek kevésbé fehérek” – írja a Becker Newsra hivatkozva a portál.
A portálnak egy belsős ember szivárogtatott, mint kiderült, a cég a LinkedIn nevű weboldal segítségével tartja a szemináriumokat:
Noha a fősodratú sajtó nem foglalkozott az üggyel, a Coca-Cola kiadott egy közleményt, amelyben az áll, hogy
az „oktatóanyagok” nem a cég sajátjai, hanem publikusan elérhető videók, amelyeket azért mutatnak be dolgozóiknak, hogy „nyitott” munkakörnyezetet biztosíthassanak.
A többperces videók a leírás alapján arról szólnak, „mit jelent fehérnek lenni”, és „miképp lehet szembeszállni a rasszizmussal”.
A cél az, hogy a hallgatók „kevésbé fehérek” legyenek, amely azt jelenti, hogy legyenek „kevésbé elnyomóak, arrogánsak, magabiztosan, védekezőek, tudatlanok, és ehelyett legyenek alázatosak.
Figyeljenek, higgyenek, ne legyenek érdektelenek, és szakítsanak a fehér szolidaritással” – zárja cikkét a Mandiner.