Menetrendszerű vízibusszal ingázhatnak az izraeliek

A tengerparti nagyvárosok között hamarosan beindulhatnak a menetrendszerű vízi járatok — írja a zsido.com.

Miri Regev közlekedésügyi miniszter zöld utat adott a Földközi-tenger településeit összekötő hajóflotta beszerzéséhez, hogy könnyítsen a térség közlekedési nehézségein. Regev hivatalba lépése után azzal a kéréssel fordult a közlekedési szakemberekhez, hogy rukkoljanak elő alternatív megoldásokkal.

A járatok az Askelon és Hadera közötti, rendkívül sűrűn benépesült terület települései között közlekednek majd,

Manhattanhez, Bangkokhoz és Isztambulhoz hasonlóan. Az előzetes felmérések szerint

a hajónak 26 percre lesz szüksége, hogy Tel-Avivból Asdodba érjen.

Ugyanez az útvonal gépkocsival 41 percet, vonattal 51 percet igényel csúcsidőben. Tel-Aviv és Netánjá között 20 perc lenne a hajó menetideje, mely kedvezőbb, mint a 29 perces vonatozás vagy a 49 perces autózás.

A miniszter tervei szerint az állam dotálná a vízi közlekedés menetdíját, az autóbuszokéhoz hasonlóan. Az egyelőre nem világos, hogy mikor indulna be az új szolgáltatás és milyen költségekkel és infrastrukturális beruházásokkal járna a bevezetése és működtetése.

Izrael tengerparti sávja és különösen Tel-Aviv környéke folyamatosan közlekedési torlódásoktól szenved, melyeken az utóbbi években épített új autópálya-szakaszok és elkerülő utak sem könnyítettek. A megoldást a 145 km hosszúra tervezett, 109 állomásból álló új metróhálózattól várják, mely 24 várost köt majd össze és remélhetőleg jelentősen csökkenteni fogja az autóforgalmat. Az építkezések már megkezdődtek, de az első szakasz legkorábban is csak 2022 közepén nyílhat meg.

A föld alatt terjeszkedik Izrael

145 km hosszúságú, 24 várost érintő, 109 állomásból álló metróhálózat létrehozásáról döntöttek.