Egyelőre nem világos, hogy a világ egyik legjelentősebb múzeuma pontosan miért sorolta az iszlámról szóló kollekciójához a zsidó vallási kegytárgyat.
A múzeum által 1962-ben beszerzett tárgyról azt írja az intézmény, hogy egy 6. századi Egyiptomból származó amulett, és része a Metropolitan Művészeti Múzeum (Met) iszlám művészeti részlegének — írja az Arutz Sheva.
Eredetileg még tavaly jelölték így a fontos zsidó vallási kegytárgyat, amelyet a vallásos zsidók legfontosabb imádságaikhoz szoktak használni. Azóta több alkalommal is így utaltak rá.
A felháborodás — melynek részeként egyesek azt is állították, hogy a múzeum a zsidóságot sértő módon járt el — a múlt hétvégén indult azok után, hogy egy közösségi csatornán többen is felhívták a tárgyi tévedésre a figyelmet. A Twitteren indult kommunikációs lavinában korrekcióra sürgették az intézményt.
A világjárvány miatt jelenleg zárva tartó múzeum részéről egyelőre senki nem reagált arra, vajon mi a magyarázat arra, hogy a cikk szerint láthatóan zsidó szimbólumot egyiptomi amulettnek jelölhették.
A téma egyik szakértője, az Illinois Egyetem professzora, Raphael Magarik hozzászólásában azt írja, hogy vélhetően szakmai hiba miatt kerülhetett az ősi imaszíj az iszlám tárgyak osztályához, azonban azt is hozzátette, hogy kultúrtörténetileg „semmi akadálya nincs annak, hogy a tfilint is amulettnek nevezzék”.
A tfilin két bőrdoboz vagy bőrtok, amelyek szíjakra vannak erősítve. Bennük a szentírás részei találhatóak, legtöbbször Mózes könyvéből való idézetek –ezekben rendeli el az Örökkévaló a tfilin használatát.