A német vendég a TripAdvisor és a Booking.com oldalán osztotta meg negatív tapasztalatait.
Meglepő történet látott napvilágot a napokban arról a szállodai vendégről, aki negatív kritikát közölt egy tiroli hotel oldalán. A HuffPost által csak „Thomas K.”-nak nevezett német férfi egy évvel ezelőtt, feleségével szállt meg Gerlosban, majd egy héttel később névtelenül osztotta meg tapasztalatait a TripAdvisor és a Booking.com oldalán.
Beszámolója szerint a hotel előterében két bekeretezett fotó lógott: az egyiken egy idős úr, a másikon pedig egy fiatalember volt látható, mindketten birodalmi sasos és horogkeresztes egyenruhában.
„A bejáratnál egy náci nagypapa képe volt” — írta visszajelzésében a férfi. „Nem értettük, hogy a hotel tulajdonosai mit akarnak nekünk mondani ezzel a képpel. Ez az eset sokat elárul arról, hogyan állnak a dolgok Ausztriának ezen a részén. Sajnos teljesen elment a kedvünk, hogy bejárjuk ezt a hegyvidéket” — összegezte a csalódott vendég.
Az osztrák hotel ezt követően mindkét szállásközvetítő cégtől azt kérte, hogy távolítsák el a megjegyzést oldalukról. A tulajdonosok szerint ugyanis
a „náci nagypapa” kifejezés rágalmazó és becsületsértő, mert a képeken látható két felmenő valójában nem náci volt, csak a Wehrmacht, vagyis a német hadsereg sorozott tagjai 1935 és 1945 között.
A Booking.com végül eltávolította a német turista megjegyzését, ám az amerikai székhellyel bíró TripAdvisor nem tett eleget a kérésnek. A hotel ezt követően kinyomozta a vendég valódi személyazonosságát, és beperelte őt.
A történet érdekes fordulatát az hozta, amikor Thomas K. a német nemzeti levéltárban kikutatta, majd okiratokkal bizonyította a bíróság előtt, hogy a két férfi valójában mégis csatlakozott a náci párthoz.
A hotel tulajdonosai azt mondták, „nem tudtak az egészről”. Az általuk indított per folytatódik, ám azóta „K.” is pert indított Németországban.
Időközben a TripAdvisor oldaláról is eltűnt a megjegyzés, ahogy a képek is a hotel előteréből.