A sportmárka szerint trollok miatt kerültek zsidógyűlölő üzenetek a cég hivatalos Twitter oldalára.
Kénytelenné vált leállítani születésnapi kampányát az Adidas, miután a vállalat magyarázata szerint többen arra használták ki a lehetőséget, hogy antiszemita üzeneteket terjesszenek a közösségi oldalon.
A gond azután kezdődött, hogy az óriásmárka brit részlege egy automata közösségi rendszert indított el, és a résztvevők nevét először egy virtuális focimez hátuljára írták, majd mind a 832 ezer követőjükkel megosztották.
Így történhetett meg az az eset, hogy az Adidas hivatalos oldalán elindított kampányban @GasAllJewss (azaz elgázosítani minden zsidót) feliratú felsők képe is terjedni kezdett.
A The Times of Israel szerint a bejegyzés több órán át fennmaradt az oldalon, míg észre nem vették azt. A cég magyarázatot is adott a történtekhez:
„Az Arsenallal fennálló együttműködés részeként értesültünk arról a visszaélésről, amit az a Twitteres személyre szabható rendszer tett lehetővé, amivel az izgatott rajongók számára szerettük volna lehetővé tenni, hogy nevüket az új focimezen láthassák” — fogalmazott a cég szóvivője, aki hozzátette:
„Miután egy kisebb csoport sértő verziókat kezdett el gyártani, azonnal kikapcsoltuk ezt a funkciót, és a Twitter csapata vizsgálatot fog indítani”.
Az Adidas egyik korábbi kezdeményezése szintén magyarázatra szorult, miután 2017-ben a Boston Maratoni kampánya meglehetősen balul sült el. A résztvevőknek kiküldött üzenetükben mindenkinek gratuláltak, amiért „túlélték” az eseményt — négy évvel azután, hogy hárman meghaltak és több százan megsérültek a 2013-as verseny célvonalának közelében történt bombamerényletek során.