„Évszázadokig, és különösen az 1930-as években, a zsidókat és üzleteiket megbélyegezték az európaiak … most, pár évtizeddel a Holokauszt után, újra ezt teszik.”
A BDS (Boycott, Divestment and Sanctions) nevű mozgalom került a New York Times nevű amerikai lap oldalának középpontjába – közölte a Jerusalem Post hétfőn.
A hirdetést a Shmuley Boteach rabbi vezette World Values Network kezdeményezte. A képen megjelenő boros üvegen ugyanolyan zsidócsillag szerepel, mint amiket a náci Németországban alkalmaztak.
„Évszázadokig, és különösen az 1930-as években, a zsidókat és üzleteiket megbélyegezték az európaiak” – szerepelt a felhívásban. „Most, pár évtizeddel a Holokauszt után, újra ezt teszik” – tette hozzá, sajnos nem alaptalanul.
Hamarosan ugyanis az Európai Unió legfelsőbb bírósága is arról készül dönteni, hogy szükséges-e különleges címkékkel ellátni a Nyugati partról származó borokat, illetve más termékeket – amik a hirdetés szerint „Izrael júdeai és szamáriai ősi bibliai földjéről, Kelet-Jeruzsálemből és a Golán-fennsíkról származnak”.
Az EU jogszabály a zsidó tulajdonban lévő termékeket bélyegezné meg. Ezeken a termékeken származási helyként Izrael helyett azt írnák: „gyarmatok”.
Az előző hónapban Kanada legfelsőbb bírósága döntött úgy, hogy nem szerepelhet többé Izrael származási helyként azokon a termékeken, amik a Nyugati partról származnak.
„A formalitásoknak és történelemnek megfelelően, az európai szankciók csak Izraelt és a zsidókat venné célkeresztbe” – szerepel a felhívásban. „Az EU nem címkézi fel a törökök által megszállt észak-ciprusi olívaolajat, vagy a marokkó által elfoglalt nyugat-szaharai goji-bogyókat, és ami a legszembetűnőbb, aranyat és más forrásokat is kifosztanak a Kína által megszállt Tibet területén”.
Ez évszázadok óta tartó, európai előítélet: megnevezni és megszégyeníteni a zsidókat”
– olvasható a felhívásban, ami egyben ellenállásra is bátorítja „Európa lelkiismeretes nemzeteit”.