A Sikorsky a híres Black Hawk helikoptert egy 25%-kal nagyobb raktérrel rendelkező pilóta nélküli helikopterré alakította.
A Lockheed Martin vállalatcsoporthoz tartozó Sikorsky bemutatta az S-70 U-Hawk-ot, a legendás Black Hawk UH-60L helikopter drónná alakított változatát.
Legénység nélküli harci helikopter?
Az Amerikai Hadsereg Szövetségének (AUSA) konferenciáján bemutatott U-Hawk az UH-60A Black Hawk helikopter vázán alapul, és a helikopterhez hasonlóan az S-70 változat is megőrizte azt a képességét, hogy oldalsó ajtón keresztül rakományt vegyen fel, és külső rakományhoroggal 9000 font (4080 kg) súlyú rakományt szállítson.
A Sikorsky ugyanakkor eltávolította a pilótafülkét és az üléseket a helikopterből, és helyette a MATRIX™ autonóm technológiával szerelte fel, ezzel az U-Hawk lett az első teljesen autonóm Black Hawk haszongépjármű-helikopter.
Az S-70-es eleje teljesen át lett tervezve, ami 25%-kal nagyobb rakománytért jelent a helikopter számára.
A Lockheed Martin látványos videója az új drónhelikopterről:
A plusz térnek köszönhetően a helikopter nagyobb harci eszközöket tud szállítani, például olyan pilóta nélküli földi járműveket, mint a HDT Hunter Wolf 6×6, több ellátmányt, rakétákat, például akár a hat rakétát tartalmazó HIMARS konténert vagy két Naval Strike rakétát, valamint belső üzemanyagtartályokat a hatótávolság növelése érdekében, amelyek lehetővé teszik, hogy akár 14 órán át repüljön tankolás nélkül. A plusz raktér lehetővé teszi továbbá akár felderítő vagy támadó drónok rajának indítását is a helikopter belsejéből.
Új képességek
„A Sikorsky egy 21. századi megoldást hoz létre azzal, hogy az UH-60L Black Hawkokat teljesen autonóm platformmá alakítja”
– mondta Rich Benton, a Sikorsky alelnöke és ügyvezető igazgatója. „Kevesebb mint egy év alatt fejlesztettük ki ezt a prototípust a koncepciótól a valóságig, és a módosítások, amelyekkel ezt a személyzettel ellátott Black Hawkot többfeladatos hasznos teherbírású UAS-sé (unmanned aircraft system, magyarul pilóta nélküli légi rendszer) alakítottuk, gyorsan, megfizethető árban és nagy léptékben gyártható módon.
Az U-Hawk folytatja a Black Hawk hagyományát, miszerint a világ első számú többcélú helikoptere, ami új képességek előtt nyitja meg az utat UAS-ként.”
Mint pilóta nélküli légi rendszer, a helikopter operátorai egy táblagépet használnak az U-Hawk teljes irányításához. A rakomány berakodása után az operátor a táblagépen adja meg a küldetés céljait. A MATRIX autonóm rendszer automatikusan létrehoz egy repülési tervet, kamerák, érzékelők és algoritmusok segítségével navigálva a repülőgépet.
„A helikopter pilóta nélküli jellege csökkenti mind az üzemeltetési, mind a karbantartási költségeket”
– mondta Igor Cherepinsky, a Sikorsky Innovations igazgatója.
A vállalat szerint a repülőgép képes komplex küldetések végrehajtására pilóta nélkül, csökkentve ezzel a személyzet kockázatát és bővítve a működési hatótávolságot, különösen olyan környezetben, ahol a személyzettel ellátott repülőgépek sebezhetőek lehetnek.