A TikTok új pozíciót hozott létre az antiszemitizmus visszaszorítására – egy volt izraeli katonát neveztek ki a feladatra.
Miután évekig a gyűlöletkeltő és antiszemita tartalmak melegágyaként működött, a TikTok végre konkrét lépéseket tesz a probléma kezelésére: az újonnan kinevezett szakpolitikus korábban az izraeli hadsereg szóvivője volt.
TikTok gyűlöletbeszédért felelős közpolitikai menedzsere
Erica Mindel, aki két évig az Izraeli Védelmi Erők (IDF) páncélos hadtestének szóvivői egységében dolgozott, a TikToknál a gyűlöletbeszéd elleni vállalati irányelvek kidolgozásáért és érvényesítéséért fog felelni. A cég a Jewish Insider megkeresésére megerősítette a kinevezést, hozzátéve, hogy Mindel szerepe túlmutat a belső szabályzatokon, és közvetlen hatása lehet a jogalkotási és szabályozási folyamatokra is.
A TikTokhoz való csatlakozás előtt Erica Mindel az amerikai külügyminisztériumnál dolgozott Deborah Lipstadt antiszemitizmus elleni különmegbízottja mellett. Dan Granot, az Anti-Defamation League antiszemitizmus-ellenes politikájának országos igazgatója szerint Mindel új pozíciója egy 2024-es, az ADL által összehívott „magas szintű találkozó” eredményeként jött létre.
A volt izraeli hadseregi szóvivő, Erica Mindel szakmai profilja szerint új beosztása: a TikTok gyűlöletbeszéddel kapcsolatos ügyekért felelős közpolitikai menedzsere.
Október 7 óta 912%-al emelkedett az antiszemita kommentek száma
A bejelentés időzítése nem véletlen: a TikTok heves kritikák célpontjává vált, miután az október 7-i Hamász brutális támadása után drasztikusan megnőtt a platformon a zsidóellenes tartalmak mennyisége. Az Észak-Amerikai Zsidó Szövetségek friss tanulmánya szerint a támadást követően 912%-kal emelkedett az antiszemita kommentek aránya a TikTokon.
Különösen aggasztó, hogy azok a felhasználók, akik naponta több mint fél órát töltenek a TikTokon, sokkal nagyobb eséllyel osztanak meg antiszemita vagy Izrael-ellenes nézeteket: 17% a TikTokon, míg ez az arány az Instagram esetében csupán 6%, az X-nél pedig mindössze 2%.
A TikTok lépése nem oldja meg egyik napról a másikra az évek óta súlyosbodó problémát, de egyértelmű jele annak, hogy a vállalat komolyabban veszi felelősségét az online antiszemitizmus terjedésének visszaszorításában.