A bank szóvivője szerint az incidens “adminisztratív hiba volt”.
A NatWest bocsánatot kért az izraeli nemzeti holokausztmúzeum, a Jad Vasem brit részlegétől, miután a holokausztot oktató jótékonysági szervezet bankszámláját „letiltották”, majd a bank szerint „adminisztrációs hiba” miatt megszüntették.
A NatWest szóvivője a MailOnline-nak elmondta: „Bocsánatot kértünk az ügyféltől, mivel ez egy adminisztratív hiba volt, és továbbra is banki szolgáltatásokat nyújtunk a Yad Vashem UK-nak. Azon dolgozunk, hogy hasonló eset ne fordulhasson elő még egyszer”.
Simon Bentley, a Yad Vashem UK elnöke a Mailnek azt mondta, hogy a NatWest lépése „sokkoló” volt.
„A Jad Vasem egy apolitikus, bejegyzett jótékonysági szervezet, amely a holokauszt oktatására összpontosít, és az antiszemitizmus példátlan szintjével foglalkozik itt az Egyesült Királyságban és világszerte.
Biztos vagyok benne, hogy évek óta csak mintaszerű ügyfélnek bizonyultunk a NatWestnél, következetesen kezelve a folyószámlánkat”.”
Mind a Brit Zsidók Tanácsa, mind a Campaign Against Antisemitism szervezet felszólította a NatWestet, hogy adjon részletesebb magyarázatot arra, hogyan került a Yad Vashem UK bankszámlája letiltásra.
Tavaly a NatWest vezérigazgatója, Dame Alison Rose lemondott, miután elismerte, hogy információkat szivárogtatott ki a BBC-nek a Reform UK vezetőjének, Nigel Farage-nak a banki adatairól.
A képviselő egy hozzáférési kérelem útján jutott hozzá azokhoz az információkhoz, amelyekből kiderült, hogy a NatWest tulajdonában lévő Couttsnál vezetett számláját azért zárolták,
mert nézetei „nem feleltek meg a bank értékeinek”.