Az amerikai antiszemitizmus az ott élő zsidók kulturális eltörlésével kezdődik – írja Qanta A. Ahmed az Israel Hayomba, amelyet a Mandiner szemlézett.
Ma az amerikai kultúra a Holokausztnál sokkal enyhébb formában némítja el számos amerikai zsidó hangját.
Ahogy arra a Rolling Stone magazin rámutat, a nemrégiben Hollywoodban megnyílt Mozgókép-akadémiai Múzeumban [The Academy Museum of Motion Pictures] aligha találni bármiféle hivatkozást a náci Németországból emigrált zsidó művészekre, akik a semmiből építették fel azt a többmilliárd dolláros, világra szóló filmipart, amit ma Hollywoodnak nevezünk.
Az ipar nagyjait – ideértve Jack Warnert, a Warner Brothers alapítóját, illetve Carl Laemmle-t, a Universal Studios atyját is – kihagyták a múzeumból.
Ehelyett a kiállítás Haile Gerima etiópiai filmkészítőre, és Hayao Miyazaki japán animátorral fókuszál
Az akadémiai tagjai nyíltan bevallották, hogy a »nem fehérbőrű« mozi mellett lobbiztak, a »fehérbőrűekhez kötődő munkák« mellőzése mellett. A diverzitás és befogadás megjelenítése melletti kardoskodás azonban azzal járt, hogy a hollywoodi zsidóságot alapvetően törölték el.
A zsidók hollywoodi munkájának kitörlését az ismert médiamogul és zsidó filantróp, Haim Saban észlelte, aki – mivel a múzeumban 50 millió dolláros részesedéssel rendelkezik – közzé is tette észrevételeit.
A múzeum most felülvizsgálja azt, amit jóindulattal tévedésnek nevezhetünk; könnyen lehet, hogy valójában azonban arról van szó, hogy a zsidókat üldözött kisebbség helyett immár előjogokkal rendelkező fehérbőrűeknek tartják. Mindez pedig egy olyan időszakban történik, amikor az antiszemitizmus egyre inkább tapasztalható és a zsidók elleni gyűlölet-bűncselekmények is egyre gyakoribbá válnak az Egyesült Államokban.
A cikk folytatása itt olvasható.
Ezt a cikket szerkesztőségünk a Sábát beállta előtt készítette és előre időzítve jelent meg az oldalon.