A fiatal influenszerek, akiket összesen 30 millióan követnek, azt is megtanulják, hogyan kell fellépni az Izraelt delegitimizáló kommentek ellen a TikTok-on, az Instagramon, a Facebookon és a Twitteren — írja a Jewish News Syndicate.
Az izraeli külügyminisztérium új kampányt indított, hogy izraeli közösségi média influenszerek egy csoportját kiképezze arra, hogyan reagáljanak a cionizmus- és antiszemitizmus-ellenes online megnyilvánulásokra.
A fiatal influenszerek, akiket összesen 30 millióan követnek, azt is megtanulják, hogyan kell fellépni az Izraelt delegitimizáló kommentek ellen a TikTok-on, az Instagramon, a Facebookon és a Twitteren. A kampány a héten egy jeruzsálemi rendezvénnyel indult, amelyen részt vett az összes influenszer, köztük a TikTok-sztár Alex Korotaev, a modell Orin Julie, az énekes Stephane Legar és a tartalomkészítő Or Elkayam Zuti.
„Örülök, hogy izraeli tartalomkészítők csatlakoztak ahhoz az erőfeszítéshez, hogy javítsák Izrael megítélését a világban, és együttműködnek a Külügyminisztériummal, hogy Izrael nagyköveteivé váljanak a közösségi hálózatokon”
– tweetelte pénteken Idan Roll, Izrael külügyminiszter-helyettese, a kampány szervezője.
„A közösségi hálókon való történetmeséléshez való természetes tehetségükkel és a minisztérium képzésével fontos szerepet fognak játszani az Izrael delegitimizációja elleni harcban a világban.”
Elkayam állítólag azt mondta a Ynetnek, hogy azért csatlakozott a kampányhoz, mert a Gázai övezetben májusban Izrael a Falak Őre hadművelete során online bántalmazással szembesült. Elmondta:
„A hadművelet alatt folyamatos támadásoknak voltam kitéve a közösségi média fiókjaimon, miután a TikTok-on készítettem egy Izraelt védelmező videót, amelyet több mint félmillióan néztek meg”.
Korotaev megjegyezte, hogy tinédzserként, akinek „több százezer követője van, akiket más fiatalok naponta néznek”, kötelességének érzi, hogy felszólaljon követői és Izrael nevében.