Heteken belül elstartol az új izraeli légitársaság.
Az izraeli Globes úgy értesült, hogy egy jelenleg alapítás alatt álló új izraeli légitársaság, a TUS IL már megkezdte a pilóták toborzását. A cég várhatóan 2026 első negyedévének végén kezdi meg kereskedelmi tevékenységét.
Már toboroz TUS IL
A cég tapasztalt Airbus A320-as pilótákat keres, és két éven belül, 3000 repült óra után kapitányi rangig terjedő előléptetési lehetőséget kínál. A céget Nir Dagan, az Arkia korábbi vezérigazgatója vezeti.
A TUS IL a Holiday Lines Grouphoz tartozik, egy izraeli turisztikai csoporthoz, amely a görög Blue Bird légitársaság és a ciprusi TUS Airways légitársaság tulajdonosa is egyben. A vállalat Izrael turisztikai ágazatának egyik legnagyobb szereplője is egyben.
Az új légitársaság, amely már megszerezte a kereskedelmi engedélyt a Közlekedési Minisztériumtól, és a működési engedély megszerzésének előrehaladott szakaszában van, négy-öt órás repülési idővel kínál majd járatokat a közeli célállomásokra.
Felkészült-e az izraeli piac egy újabb légitársaságra?
Mivel a Holiday Lines Group két már tulajdonában lévő légitársasága európai, így európai engedéllyel, ezek az üzemeltetők Izraelből csak az EU-n belüli célállomásokra indíthatnak járatokat, és nem terjeszkedhetnek olyan célállomásokra, mint Grúzia és Dubaj, amely két olyan célállomás, amelyeket a TUS IL lefedni tervez.
Jelenleg négy légitársaság működik Izraelben: az El Al (és annak Sun D’Or leányvállalata); az Israir, az Arkia és az Air Haifa, amely a háború alatt kezdte meg működését.
Az Air Haifával ellentétben egy új légitársaság, mint például a Ben Gurion repülőtérről működő TUS IL, szélesebb körű versennyel fog szembesülni, főként a Sun D’Or, az Israir és az Arkia részéről, amelyek az EU-n kívüli célállomásokra, köztük Grúziába és az Egyesült Arab Emírségekbe is repülnek.
Kép: Wikimedia Commons




