5-6 percnyi üzemanyag maradt csak a Ryanair-járatán.
A pisai San Giusto repülőtérről a skóciai Glasgow Prestwickbe tartott az a Ryanair-járat, amely végül Manchesterben kényszerült leszállni – számolt be róla a Corriere della Sera.
Veszélybe kerül a Ryanair gépe
Az október 3-i incidens egybeesett az akár 160 km/órás széllökéseket produkáló Amy ciklon átvonulásával, amely az Egyesült Királyság számos pontján okozott fennakadásokat. A Malta Air által a Ryanair megbízásából üzemeltetett repülőgép többször is sikertelenül próbált landolni, mielőtt végül biztonságosan földet ért Manchesterben.
A Skóciába tartó járat előbb a glasgow-i, majd az edinburgh-i repülőtéren kísérelte meg a leszállást, de mindkét próbálkozás meghiúsult. Végül Manchesterben sikerült a manőver, körülbelül két órával az eredeti érkezési idő után.
Az egyik utas elmondta, hogy a gép Pisából csak késve tudott elindulni egy helyi palesztinpárti sztrájk és tüntetés miatt, amely során a zavargók még a kifutópályára is bejutottak.
A palesztinpárti tüntetők okozta késés miatt már a felszálláskor attól tartottak, hogy a közeledő vihar eléri a gépet, mielőtt az biztonságosan földet érhetne. Ez végül be is következett.
A hosszadalmas várakozás és többszöri irányváltás után a Ryanair gépének végül Manchesterben sikerült leszállni, ám a repülőgép tartályaiban ekkor már mindössze 220 kilogramm üzemanyag maradt – ez alig 5–6 percnyi repülésre lett volna elegendő. Az ilyen típusú járatoknál előírás, hogy a tartalék legalább félórányi repülésre elég legyen.
A brit légügyi hatóság vizsgálatot indított az ügyben, hogy feltárja a történtek okait, különös tekintettel arra, miként kezelték az üzemanyag-tartalékokra vonatkozó előírásokat a szélsőséges időjárási körülmények között.